معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی :

فرمانداران تمهیدات لازم را برای فصل سرما داشته باشند

بیرجند(پانا) ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، در جلسه نشست فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و نیز امکان بروز برخی مشکلات ، فرمانداران در شهرستان های استان نسبت به تشکیل کارگروه مدیریت بحران و پیش بینی تمامی موارد تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

کد مطلب: ۸۶۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداران تمهیدات لازم را برای فصل سرما داشته باشند

سید مجتبی علوی مقدم، ضمن تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر در خصوص مقابله با بحران های احتمالی و حوادث طبیعی در استان، گفت: انجام مانورهای مربوطه با رعایت نکات ایمنی ، رفع نقاط حادثه خیز در راه ها و محورهای مواصلاتی و نیز بازدید از انبارهای ذخیره کالا در شهرستان ها از مهمترین مواردی است که باید از سوی فرمانداران مورد تاکید و اجرا قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، بازدید فرمانداران از انبارهای هلال احمر در شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: فرمانداران باید تلاش کنند تا انبارهای هلال احمر در شهرستان ها از ذخیره لازم و کافی برای شرایط بحرانی برخوردار باشند در غیر این صورت موارد را کتبی به استان اعلام تا پیش بینی ها و اقدامات لازم به انجام برسد.
علوی مقدم، بروز بودن تجهیزات مدیریت بحران در شهرستان ها را از دیگر الزامات در این رابطه برشمرد و خاطر نشان ساخت: فرمانداران در شهرستان ها و اداره کل مدیریت بحران در استان ، باید اقدامات لازم در خصوص مجهز کردن مراکز شهرستانی به آخرین تجهیزات مدیریت بحران اقدام نمایند و آخرین گزارش اقدامات صورت گرفته در این زمینه را به استان ارائه نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، فعال سازی کارگروه های ۱۴ گانه ذیل ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: آموزش تخصصی نیروهای فعال در حوزه مدیریت بحران و نیز تعیین جانشین های مربوطه در مواقع بروز بحران از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولین ذی ربط در این زمینه در استان قرار داشته باشد.
علوی مقدم، به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر لازم است تا فرمانداران برنامه ها و پروژه های عمرانی در شهرستان ها را هرچه زودتر آماده و ارائه نمایند تا برنامه ریزی های بعدی به انجام برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، به ۷ دی ماه هفته کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه های ذی مدخل در این زمینه نیز باید آمادگی های لازم و کافی را برای گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی در استان داشته باشند.
علوی مقدم ، فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در زمینه مدیریت بحران را بسیار مهم برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهرستان ها و مرکز استان می تواند در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار