وزیر آموزش‌وپرورش: مدرسه‌محوری راه نجات از مشکلات است

بطحایی: روسای آموزش‌و‌پرورش موظف به پیگیری و اجرای سیاست‌های کلان آموزش‌و‌پرورش هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش مدرسه‌محوری را راه برون رفت از برخی مشکلات دانست و تاکید کرد از نظر من مدرسه‌ای موفق است که دانش‌آموزانی شایسته تربیت کند.

کد مطلب: ۸۴۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: مدرسه‌محوری راه نجات از مشکلات است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید‌محمد بطحایی در نشست روسای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان گفت: «آموزش و پرورش در‌گیر مسائل و مشکلاتی است که در سال‌ها به وجود آمده است و رفع آنها نیز به سهولت ممکن نیست، زمان‌بر و نیازمند تلاش همه‌جانبه مدیران و مسولان است.»

او افزود: «جامعه ذی نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده است و فاصله بین حلقه سیاست‌گذاری و حلقه اجرایی باعث مشکلاتی شده است. ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده‌ها داریم که خوشبختانه تلویزیون تعاملی این مشکل را برطرف می‌کند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: «مدیران آموزش و پرورش حلقه مستقیم ارتباط صف و ستاد هستند، بنابراین باید سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنند و این پیگیری‌های مناطق و استان‌ها از سوی ستاد رصد شود. تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش از وظایف روسای آموزش و پرورش مناطق است.»

بطحایی حذف رقابت‌های فردی از اول مهر را از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: «مدیران باید با جدیت در مناطق خود اجرای طرح‌های تحولی را پیگیری کنند. وحدت در اجرای سیاست‌های آموزش وپرورش بسیار ضروری وعامل تحقق سیاست‌ها خواهد بود. مدرسه جایی است که دانش‌آموز مهارت یاد بگیرد اما تلقی خانواده‌ها این نیست بلکه کسب رتبه‌های برتر برای آنها ملاک موفقیت است بنابراین باید مدیران برای تغییر این نگرش خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش کنند.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «مدرسه‌ای که بیشترین رتبه برتر را کسب کرده از نظر من مدرسه موفقی نیست بلکه آن مدرسه‌ای موفق است که دانش آموزانی شایسته تربیت کند. بنابراین راه نجات از مشکلات مدرسه‌محوری است.»

او بر ضرورت سبک‌سازی ادارات و حوزه‌های ستادی تاکید کرد و گفت: «ممکن است اختیارات مدیران ستادی کاهش یابد اما باید به سمت مدرسه‌محوری برویم.»

بطحایی بر ارزیابی مستمر مدیران از عملکرد خودشان تاکید کرد و گفت: «ما مدیون مردم هستیم و باید از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده برای رفع مشکلات جامعه تعلیم و تربیت استفاده کنیم.»

در ادامه این نشست، خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بر ضرورت ارتقای دانش سازمانی تاکید کرد و گفت: «سفر وزیر آموزش و پرورش به برخی شهرستان‌ها نشان داد تعامل بین صف و ستاد در تقویت همدلی و همراهی در مسیر تعالی تعلیم و تربیت بسیار موثر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار