امحای بیش از 5 هزار مورد دیوارنویسی، پوستر و پرده غیرمجاز در شهر

همدان (پانا) - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان از رنگ آمیزی و پاکسازی بیش از پنج هزار مترمربع از دیوارهای آلوده به شعارنویسی و تبلیغات غیرمجاز در شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امحای بیش از 5 هزار مورد دیوارنویسی، پوستر و پرده غیرمجاز در شهر

بابک آزاد اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری بیش از پنج هزار مترمربع از دیوارهای آلوده در مناطق سطح شهر توسط عوامل اجرایی این سازمان شناسایی شده است.

وی با اشاره به رنگ‌آمیزی و پاک‌سازی بیش از هزار مترمربع از دیوارهای آلوده به شعارنویسی و تبلیغات غیرمجاز در سطح شهر همدان گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که باعث مخدوش شدن سیما و منظر شهری همدان شده، دیوارنویسی غیرمجاز است، زیرا دیوارنویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی، ادارات، مغازه‌ها و... برای درج آگهی‌ها، تبلیغات و استفاده از اسپری‌های رنگارنگ برای نوشتن جملات تبلیغاتی متأسفانه چهره شهر را ناپسند کرده است.

آزاد بیان کرد: آلودگی‌ها و ناهنجاری‌های موجود در بدنه شهری از جمله مواردی است که بر زشتی و آلودگی‌های بصری می‌افزاید و تأثیر نامطلوبی در سیمای شهر می‌گذارد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری سالیانه برای پاک‌سازی دیوارهای سطح شهر از آلودگی‌های بصری بودجه زیادی برای پاک کردن شعارنویسی‌ها و تبلیغات بی‌مورد که سیمای شهرمان را ناهنجار می‌سازد، صرف می‌کند.

وی افزود: در این راستا این سازمان با نظارت مستمر خود که به صورت روزانه از خیابان‌های شهر همدان به عمل می‌آید، نسبت به پاک‌سازی و امحای شعارنویسی‌ها، دیوارنویسی و پوسترهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر اقدام می‌کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تأکید بر اینکه هرگونه تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیرمجاز، نقض آشکار حقوق شهروندی است، گفت: هدف از اجرای این طرح حذف آلودگی‌های بصری، آراستگی منظر شهر و ارتقای زیبایی نمای شهری است و لازم است شهروندان قبل از هرگونه دیوارنویسی، نصب پرده و پوسترهای تبلیغاتی مجوزهای لازم را اخذ نمایند تا مانع از بروز هرگونه مشکل برای خود و سایر شهروندان گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار