عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد

حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از استخدام حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها از سوی دولت تا پایان برنامه ششم خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند

محمد بیرانوند در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش‌ محور توسعه در نیروی انسانی و محور آموزش را معلم دانست و گفت: «باید دریابیم تعداد دانش‌آموزان در سال جاری چقدر است و باید به چه شاخصی برسیم. تعداد معلمان چقدر است و شیوه تامین نیرو چگونه است.»

او افزود: «استاندارد و میانگین نیروی انسانی به دانش‌آموز در دوره فنی و حرفه‌ای 12 و در دوره نظری 14 است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به اختلاف‌ها و تناقض‌های آماری وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی درباره تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش در سال‌های آینده اشاره کرد وگفت: «اینکه هنوز اختلاف آماری بر سر بازنشسته شدن نیروهای شاغل داریم یک مصیبت است. سه راه برای محاسبه وجود دارد که مبنا قرار دادن سال استخدام، لیست اسمی شاغلان و سوم استعلام از صندوق بازنشستگی از این جمله است.»

بیرانوند افزود: «روند رشد جمعیت دانش‌آموزی یک روند سینوسی است. از آن سو تعدادی معلم در آستانه بازنشستگی، قصد دارند ادامه خدمت دهند که متعادل‌کننده سیستم سینوسی رشد جمعیت دانش‌آموزی است. آن‌ها که توانایی و یا نیاز دارند استمرار خدمت می‌دهند و ما باید مشوق بگذاریم تا معلمان ادامه خدمت دهند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کمبود 135هزار نیرو در سال جاری اشاره کرد و گفت: «24 هزار مجوز جذب از دانشگاه فرهنگیان و 17 هزار مجوز از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان داده شده و مابقی کمبودها باید از طریق حق‌التدریس و... تامین شوند. البته ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان چهار سال دیگر وارد سیستم می‌شوند.»

او ادامه داد: «باید حتما روی کیفیت‌بخشی کار شود. وجود کلاس‌های بالای 40 نفره و پرتراکم را قبول داریم.»

بیرانوند در پایان اعلام کرد: «بعد از کشوقوس‌های فراوان در کمیسیون آموزش مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها داشتیم. در واقع این افراد دو دسته شدند، تعدادی حق‌التدریس‌ها بودند که حدود چهل هزار نفرند و دسته دوم نهضتی‌ها هستند و قرار است تا پایان برنامه ششم دولت آنان را استخدام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار