دانش آموزان را با مهارت آموزی از آسیب های جامعه دور کنیم

مهارت آموزی پلی است میان دانش و بازار کار

شیراز(پانا) - معاونت پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای استان فارس عدم مهارت در میان جوانان برای ورود به بازار کار را مهمترین دلیل معضل بیکاری دانست و بر مهارت آموزی در سنین نوجوانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان را با مهارت آموزی از آسیب های جامعه دور کنیم

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در آیین افتتاحیه طرح فارس مهارت، مهارت آموزی را طرحی مهم برای دور کردن دانش آموزان از مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست.

محمد نظری با اشاره به اسناد کشوری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 11 میلیون حاشیه نشینی در شهر های کشور وجود دارد که خود عاملی مهم در ایجاد اشتغال و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و... است.

وی ادامه داد: سالانه به طور میانگین 560 تن مواد مخدر در کشور کشف می شود که می توان با سرگرم کردن دانش آموزان به مهارت آموزی آنها را از این معضلات دور کرد.

وی با بیان این که در بسیاری از کشور های جهان از دوران کودکی و نوجوانی دانش آموزان را با مهارت آموزی آشنا می کنند تصریح کرد: ما در حال حاضر قصد داریم با همراهی سازمان فنی حرفه ای طرح فارس مهارت را در استان آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان با شرکت در دوره های آموزشی مختلف و دریافت مدارک معتبر می توانند در آینده برای خود ایجاد اشتغال نمایند.

معاونت پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای استان فارس با اشاره به معضل بیکاری و اشتغال برای جوانان که گریبان گیر خانواده ها و جامعه شده است، اظهار داشت: اکثر متقاضیانی که برای کسب مهارت های مختلف به سازمان فنی و حرفه ای مراجعه می کنند، دارای مدارک تحصیلی عالی می باشند.

مجید زارعی ادامه داد: علت بازگشت این جوانان به فنی حرفه ای عدم داشتن مهارت های کافی برای ورود به بازار کار است.

وی گفت: آموزش های مهارتی و فنی حرفه ای مانند پلی است که می تواند دانش را به بازار کار متصل نماید، و امیدواریم با اجرای طرح فارس مهارت این خلا را در جوانان آینده پر کنیم.

وی با تاکید بر این که آموزش ها از سمت عرضه محوری به سمت تقاضا محوری در آموزشگاه های فنی حرفه ای حرکت کرده است بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ مرکز دولتی و بیش از۸۰۰ مرکز آزاد در سطح استان آماده، ارائه آموزش های لازم جهت فراگیری مهارت های مختلف است.

معاونت پشتیبانی سازمان فنی و حرفه ای استان فارس با اشاره به پیشرفت های روز افزون تکنولوژی تصریح کرد: امروزه با پیشرفت هایی که در جهان اتفاق می افتد تعریف متفاوتی از کار به وجود آماده که باعث شده مهارت به عنوان یک الزام برای ورود به بازار کار باشد.

زارعی با تاکید بر این که مهارت آموزی باید از سنین نوجوانی و جوانی صورت گیرد در ادامه عنوان کرد: با اجرای طرح فارس مهارت تا کنون بیش از ۷ هزار نفر در پایگاه های اوقات فراغت پذیرش شده اند که، علاقه مندان بیشتر می توانند برای فراگیری مهارت با تخفیف های مناسب در مراکز دولتی و آزاد فنی حرفه ای ثبت نام کنند.

وی گفت: در حال حاضر متقاضیان می توانند از مراکز دولتی و آزاد استفاده نمایند، که مراکز آزاد با داشتن ظرفیت بیشتر دارای امکانات آموزشی بهتری می باشند، همچنین این سازمان آمادگی اعزام مربی برای کلاس هایی که توسط آموزش و پرورش در طرح فارس مهارت برگزار می شود را دارد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار