رویداد هفته یزد مردمی برگزار می شود

یزد (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از مصوب نشدن بودجه برای برگزاری هفته یزد خبر داد و خواستار برگزاری رویداد هفته یزد توسط مردم استان شد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رویداد هفته یزد مردمی برگزار می شود

سید مصطفی فاطمی با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد ثبت جهانی یزد، بیان داشت: پاسداشت سالگرد ثبت جهانی یزد باید به عنوان یک رویداد ارزشمند در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: ما در ثبت جهانی یزد توانستیم بزرگترین برند گردشگری کشور را به دست آوریم اما تاکنون هیچ بهره برداری از این مهم انجام نداده ایم.

فاطمی ثبت جهانی یزد را افتخاری برای مردم استان عنوان کرد و افزود: این مهم سند افتخاری برای استان یزد است که باید همه تلاش خود را در گرامیداشت این ارزش جهانی به کار بریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتباری برای هفته یزد جهانی مصوب نشده، گفت: تاکنون هیچ هزینه ای برای برگزاری این هفته دریافت یا خرج نشده است.

این مقام مسئول از احتمال لغو برگزاری رویداد هفته یزد خبرداد و اضافه کرد: به خاطر تنگ نظری هایی که در استان شاهد آن هستیم؛ بدون در نظر گرفتن دست آوردهای ارزشمند این هفته که به تبیین و تبلیغ آداب، رسوم و پوشش، اماکن دیدنی، محصولات کشاورزی، صنایع دستی، عقاید مذهبی، فرهنگ و تمدن استان و شهرستان های یزد و بسیاری از نکات مثبت دیگر این دیار در سطح ملی می پرداخت؛ عملا برگزاری این رویداد در حال متوقف شدن است.

فاطمی با تاکید بر اینکه ثمرات حرکت های ارزشمند مردمی بدون وابستگی به نهادها و افرادی خاص ماندگارتر است؛ از مردم استان یزد خواستار برگزاری جشن های مردمی در پاسداشت سالگرد جهانی شدن یزد شد.

وی با اشاره به جشن تبریز 2016 که با حضور رئیس جمهور وقت در آذربایجان شرقی برگزار شد؛ بیان داشت: این جشن با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد تومان در تبریز برگزار شد که 25 میلیارد تومان سهم شهرداری تبریز، 2 میلیارد تومان توسط اتاق بازرگانی و 3 میلیارد تومان هم در مراسم افتتاحیه این جشن هزینه شد؛ 50 میلیارد تومان نیز توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد که دولت آن را پرداخت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار