سهم دولت های بزرگ از «بدهی جهانی» به روایت شبکه پرس تی وی

تهران (پانا)- برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به بررسی بدهی جهانی و سهم دولت های بزرگ از این بدهی می پردازد.

کد مطلب: ۸۲۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سهم دولت های بزرگ از «بدهی جهانی» به روایت شبکه پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه ضمن بررسی بدهی جهانی که در حال حاضر 237 تریلیون دلار است، پیامدهای این مساله را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

در این برنامه ضمن اعلام آمار IMF مبنی بر اینکه سه کشور آمریکا، چین و ژاپن بیشترین سهم از این بدهی جهانی را دارند، این میزان بدهی را یک رکورد عنوان می کند.
برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» در ادامه با بیان اینکه چین مقام اول را در این زمینه دارد به این مساله اشاره می کند که در بعضی از کشورها، بدهی دولتی معادل با 100 درصد یا حتی بیشتر ارزش تولید خالص داخلی است.
همچنین به این موضوع اشاره می شود که یکی از مواردی که دولت های بدهکار را با مشکل مواجه کرده است پرداختی به بازنشستگان است. به طوری که دولت های ثروتمند در این مورد 78 تریلیون دلار بدهی دارند.
ریچارد فریمن از فعالان اتحادیه کارگران و درک کانوی کارشناس مسایل اقتصادی مهمانان برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» هستند.
کاوه تقوایی تهیه کننده و مجری این برنامه است و علی اره چی، مهدی عرب و امیر طالبی (نویسندگان)، مریم باباخانیانس (دستیار تهیه)، امید عبدا... زاده و رامین دزیانیان (گرافیست)، مجتبی مقامی (کارگردان هنری و تدوینگر) و علی رشید (هماهنگی) از دیگر عوامل تهیه آن به شمار می روند.
برنامه «شکاف اقتصادی» ساعت 01:00 بامداد جمعه 21 اردیبهشت به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. زمان بازپخش این برنامه 00:03 بامداد شنبه، یکشنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار