معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز جنبش ملی آمادگی جسمانی در مدارس از مهرماه

تبریز ( پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اجرای جنبش ملی آمادگی جسمانی در مدارس از مهر ماه برای ارتقا شاخص های سلامت دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جنبش ملی آمادگی جسمانی در مدارس از مهرماه

رسول صادقی در مراسم تجلیل از ستارگان ورزشی آذربایجان شرقی در تالار اندیشه تبریز با اشاره به ساحت های مختلف تربیتی مورد تاکید در سند تحو ل بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: تا زمانی که به حوزه سلامت دانش آموزان به اندازه سایر ساحت ها توجه نکرده ایم در رسالت اصلی خود برای تربیت دانش آموز موفق نیستیم.

وی بیان کرد: هر دانش آموز در یک زمینه استعداد دارد و به یک دانش آموز ورزشکار مقام آور باید به همان اندازه ارزش داد که به یک دانش آموزی که در کنکور رتبه می آورد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: اخلاق باید یکی از برندهای ورزش دانش آموزی باشد و این گفتمان باید نهادینه شود که ورزش دانش آموزی ورزش بر برومندی است و نه فقط برای تنومندی.

صادقی با بیان این که اخلاق حلقه گمشده ورزش قهرمانی است، گفت: در ورزش دانش آموزی و در تمام فعالیت های ورزشی مدارس باید اخلاق مورد توجه معلمان ورزشی و دانش آموزان باشد.

وی از اجرای جنبش ملی آمادگی جسمانی از مهرماه در مدارس خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر شاهد نشاط و شادابی در مدارس و ارتقا شاخص های سلامتی دانش آموزان خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: ورزش فوتبال یکی از برندهای اجتماعی و عامل شاداب و نشاط در جامعه است و هر وقت تیم فوتبال برنده می شود نشاط در جامعه افزایش می یابد ولی علی رغم هزینه های میلیاردی که برای تیم های فوتبال می شود متاسفانه به همان اندازه توسعه نمی یابد.

صادقی تصریح کرد:استعداد یابی باید از مدارس و ورزش دانش آموزی شروع شود و معلمان ورزشی نیز به این امر همت گمارند ولی متاسفانه به دلیل عدم ارتباط سازمان یافته با اداره ورزش استان این پروسه دچار اختلال است.

وی گفت: رویکرد ما در ورزش دانش آموزی توجه به ورزش های نوپدید مثل یوگا، فیتنس و پیلاتس در مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از توسعه فضاهای ورزشی استان خبر داد و گفت: به همین منظور 30 زمین چمن مصنوعی در هفته دولت در نواحی و مناطق استان افتتاح می شوند.

صادقی بیان کرد: تابستان امسال تبریز میزبان 5 هزار دانش آموز کشور در قالب مسابقات المپیاد دانش آموزی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار