گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندچ(پانا) - در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم اولین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان در سال 97 برگزار شد .

کد مطلب: ۸۱۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان به منظور تشریح و تبیین اهداف ، راهبردها و سیاست های آموزش و پرورش در سال 97 و برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در شهر مریوان برگزار شد .

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تبریک اعیاد شعبانیه وهفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی ، به موفقیت های آموزش و پرورش کردستان در سال 96 اشاره کرد و با تقدیر از زحمات کلیه معلمان ، فرهنگیان و دست اندرکاران و مدیران آموزش و پرورش استان گفت : این موفقیت ها مرهون تلاش مجموعه استان است .

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان و شهرستانها و مناطق تابعه خبر داد و با بیان اینکه تمهید مقدمات لازم به منظور برگزاری ویژه برنامه های این هفته فراهم شده است ، خواستار برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور تکریم مقام معلمان عزیز شد و گفت : بزرگداشت مقام معلم به زمان و برنامه خاصی خلاصه نمی شود و باید فرهنگ تکریم معلمان در طول سال ساری و جاری باشد .

قربانی در ادامه به اهداف ، راهبردها و سیاست های ابلاغی آموزش و پرورش در سال 97 اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه های ابلاغی خط مشی کلی نظام تعلیم و تربیت در سال 97 است ، بر پیگیری و اجرای دقیق آن در سطوح مختلف تاکید کرد و اظهار داشت : کلیه مجموعه باید در راستای تحقق اهداف و راهبردها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند .

وی با بیان اینکه در صورت تحقق برنامه ها و سیاست های ابلاغی ، آموزش و پرورش با کیفیت شده و معطوف به هدف خواهد بود، گفت : از کلیه پتانسیل و ظرفیت های استان در سطوح مختلف برای اجرایی کردن برنامه ها بهره گیری خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر برنامه محوری در کلیه حوزه ها تاکید کرد و گفت : خوشبختانه کلیه معاونت ها و حوزه های مختلف استان دارای برنامه هستند و اقدامات و فعالیت ها بر اساس برنامه های تدوین شده پیگیری ، هدایت ، اجرا و در نهایت مورد ارزیابی قرار می گیرد .

رشید قربانی با تاکید بر ضرورت تعامل مستمر مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق با مسئولین و دست اندرکاران ، هماهنگی و همراهی سایر مسئولین با مجموعه آموزش و پرورش را موجب پیشبرد برنامه ها دانست و گفت : مدیران و روسا در داخل مجموعه نیز با بدنه آموزش و پرورش و به ویژه معلمان ارتباط مستمر داشته باشند .

وی با اشاره به در پیش بودن امتحانات نوبت خرداد ماه دانش آموزان ، از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست در فرصت باقی مانده از سال تحصیلی ضمن رصد اقدامات و پیگیری برنامه های آموزشی و پرورشی ، زمینه را برای موفقیت دانش آموزان در امور تحصیلی و برگزاری امتحانات فراهم نمایند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یکی از اقدامات مهم شهرستانها و مناطق تابعه استان در سال 97 را ساماندهی نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد و با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال جاری ، خواستار ساماندهی امور برای اول مهر و آغاز با نشاط برای دانش آموزان استان شد .

وی به شعار سال و تاکید مسئولین نظام به حمایت از کالای ایرانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه کارگروهی به منظور اجرایی شدن اهداف شعار سال در آموزش و پرورش استان راه اندازی شده است، خواستار فرهنگ سازی در خصوص مصرف کالاهای ایرانی شد و گفت : آموزش و پرورش استان کلیه نیازمندی های خود را از طریق تولیدات داخلی و استانی تامین خواهد کرد .

هم چنین در این نشست معاونین پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ، توسعه مدیریت و پشتیبانی و تربیت بدنی و سلامت به تشریح و تبیین برنامه های حوزه های مربوطه در سال 97 پرداختند و مسائل جاری آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار