در گفت‌و‌گو با پانا

مسعود آب پرور: اگر هنر انقلابی کهنه شود، فراموش می‌شود

تهران (پانا) - مسعود آب پرور نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است، هنر باید با زمان پیش برود و هنر انقلاب هم از این قاعده مستثنی نیست. چراکه هنر انقلابی اگر کهنه شود، فراموش می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مسعود آب پرور: اگر هنر انقلابی کهنه شود، فراموش می‌شود

مسعود آب پرور کارگردان سریال «هوش سیاه» در گفت و گو با پانا با اشاره به شاخصه های هنر انقلابی گفت: از نظر من هنر انقلاب با هنر انتقادی مترادف است، زمانی که گرایش های هنری که یک روز بنا بر ساختار اعتراضی خود به یک سیستم و یک نوع نگاه سبب ایجاد انقلاب و دگرگونی شده اند، باید کیفیت اعتراضی خود را حفظ کنند تا بتوانند همیشه پویا و شاداب بمانند و پا در رکاب باشند.
این کارگردان با اشاره به راهکارهایی برای افزایش توجه و تاکید بر موضوعات انقلابی در فضای هنر عنوان کرد: کارگردان ها نباید تنها به دنبال موضوعات تکراری بروند و دائما آن موضوع و همان سبک فیلمسازی را در آثار مختلف خود تکرار کنند.
وی افزود: به نظرم باید سعی شود تا هنر انقلاب که دیگر به عنوان یک گونه هنری جا افتاده است، همچنان نو باقی بماند و کهنه نشود، در این صورت است که جوانان جذب این موضوع می شوند و به سمت فیلمسازی و خلق آثار هنری در این زمینه روی می آورند.
آب پرور با اشاره به نگاه خود در فیلمسازی توضیح داد: من معمولا شخصیت تابعی دارم و سعی می کنم تا جایی که ممکن است، خوب رفتار کنم. همچنین همیشه سعی می کنم دوراندیش باشم و در یک حالت و شرایط ثابت نمانم. پیوسته به دنبال موضوعات جالب و جدید هستم و فکر می کنم تا اندازه ای توانسته ام در آثارم نیز این گرایش را ثابت کنم.
این فیلمساز ادامه داد: در سال ۱۳۷۴ که کار کارگردانی را آغاز کردم در ساخت اولین ویدئوکلیپ ایرانی شرکت داشتم و بعد از آن به صورت پیگیر و مداوم ساخت تله‌فیلم‌های ایرانی با موضوعات ماورایی را برای اولین بار در ایران آغاز کردم. به سراغ کارهای پلیسی و اکشن هم رفتم و سعی کردم گونه‌های مختلفی را تجربه کنم.
وی در پایان با اشاره به ضرورت حفظ جریان هنر انقلاب بیان کرد: هنر انقلاب مفاهیم و مضامین گسترده ای دارد و سوژه ها و موضوعات بکری را به هنرمندان پیشنهاد می‌دهد. توجه به این گونه اگر بیشتر شود، هم برای مردم جذاب خواهد بود و هم به حفظ ارزش ها کمک می کند.
چهارمین هفته هنر انقلاب اسلامی تا 26 فروردین در حوزه هنری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار