چالش‌های معرفی نماینده ایران در والیبال جام باشگاه‌های آسیا

میرحسینی، سرمربی خاتم اردکان: نه نامه رسمی داده‌اند و نه ملی‌پوش‌ها را به تیم می‌دهند

تهران (پانا) – با توجه به انحلال تیم والیبال بانک سرمایه قرار است خاتم اردکان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا باشد؛ البته این در حالی است که نامه رسمی حضور این تیم ارسال نشده و از سوی دیگر سرمربی تیم ملی والیبال اجازه حضور ملی‌پوش‌ها را در این رقابت‌ها نخواهد داد.

کد مطلب: ۸۱۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های معرفی نماینده ایران در والیبال جام باشگاه‌های آسیا

سال 2018 را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین سال‌های والیبالی ورزش ایران دانست و والیبال ایران باید در چند عرصه بین‌المللی و آسیایی حضور داشته باشد. یکی از این تورنمنت‌ها جام باشگاه‌های آسیاست که در دو دوره آخر، قهرمانش ایرانی بوده و طی تمام ادوار، تیم‌های ایرانی مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها بوده‌اند به گونه‌ای که ایران با 12 قهرمانی از مجموع 18 دوره رقابت‌ها پرافتخارترین کشور این جام محسوب می‌شود.

بر اساس روال عادی و قانونی نماینده هر کشور در این دوره از رقابت‌ها، قهرمان لیگ آن کشور بوده و بر این اساس در ایران هم باید تیم والیبال بانک سرمایه برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌شد اما تصمیم و پافشاری مدیران بانک سرمایه بر انحلال تیم‌شان باعث شده تا حضور این تیم که قهرمان دو دوره قبل رقابت‌ها بوده برای دیدارهای این دوره در ابهام قرار بگیرد و در حالی که کمتر از 4 روز به فرصت نهایی ارسال اسم تیم به کنفدراسیون والیبال آسیا زمان باقی مانده است، فدراسیون والیبال ایران هنوز نماینده خود را معرفی نکرده است.

البته به نظر می‌رسد ایراد کار در عدم معرفی نماینده ایران از سوی فدراسیون نبوده است. مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در این هفته به پانا گفته بود که مسئولان این باشگاه تا به این لحظه نامه‌ رسمی مبنی بر انحلال تیم را به فدراسیون ارسال نکرده‌اند. اظهاری نظری که از سوی محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال هم تایید شد.

هر چند نامه رسمی به فدراسیون والیبال مبنی بر انحلال تیم والیبال بانک سرمایه نرسیده است اما آنطور که از شواهد و قرائن مشخص است مسئولان این مجموعه دیگر قصد تیم‌داری ندارند تا پرونده حضور بانک سرمایه در جام باشگاه‌های آسیا بطور رسمی بسته شود و رئیس فدراسیون والیبال بصورت رسمی اعلام کرد که تیم والیبال خاتم اردکان نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بعنوان نماینده ایران راهی جام باشگاه‌های آسیا خواهد شد.

حضور خاتم اردکان در جام باشگاه‌های آسیا هرچند برای شگفتی‌ساز والیبال ایران می‌تواند افتخار بزرگی باشد اما از آنجایی که ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی اجازه حضور ملی‌پوش‌ها در این رقابت‌ها را نداده است، آنها را دچار چالشی جدی خواهد کرد.

عباسعلی میرحسینی سرمربی تیم خاتم اردکان در گفت‌وگو با پانا درباره اعزام تیمش به جام باشگاه‌های آسیا گفت: هنوز به صورت رسمی و کتبی فدراسیون والیبال به ما اعلام نکرده است که نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا هستیم اما طبق قانون وقتی تیم قهرمان منحل می‌شود و یا اینکه انصراف می‌دهد نایب قهرمان رقابت‌های لیگ به جای این تیم اعزام می‌شود .

وی ادامه داد: این حق تیم خاتم اردکان است که در این رقابت‌ها حضور پیدا کند و فکر می‌کنم از طرف سازمان لیگ هم صحبت‌های با مدیرعامل تیم شده است در هرحال باید دید در یکی دو روز آینده اوضاع چطور پیش می‌رود. از طرف دیگر روز گذشته متوجه شدم که اعضا هیات مدیره باشگاه در حال رایزنی برای انتخاب مدیرعامل جدید هستند و باید منتظر بمانیم که اگر مدیرعامل جدید انتخاب شود من سرمربی خواهم بود یا خیر.

میرحسینی در پاسخ به اینکه در انتخاب بازیکنانش با مشکل روبه‌رو است گفت: بالاخره طبق دستور کولاکوویچ ملی پوشان در این مسابقه به ما کمک نمی‌کنند و به همین خاطر بدنه اصلی تیم مانند سال گذشته است. البته فدراسیون در جذب یار کمکی به ما کمک خواهد کرد اما من بیشتر هدفم این است که از بازیکنانی که بیشترین زحمت را در تیم کشیدند استفاده کنم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار