رئیس کل بیمه مرکزی: حذف کوپن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود

تهران(پانا) -  رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد موضوع حذف کوپن از بیمه شخص ثالث بر اساس تصمیم اتخاذ شده از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۳۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بیمه مرکزی: حذف کوپن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود

به گزارش تارنمای بیمه مرکزی، نشست مدیران صنعت بیمه با رئیس کل هیات عامل بیمه مرکزی امروز (شنبه) با موضوع بیمه شخص ثالث برگزار شد و مدیران عامل شرکت‌های بیمه و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران درباره اجرای هماهنگ آیین‌نامه ماده 18 قانون بیمه شخص‌ثالث درباره شیوه تعیین سقف حق بیمه شخص‌ثالث، تخفیف و تقسیط آن تبادل نظر کردند.
مشکلات مربوط به صدور بیمه‌نامه‌های شخص‌ثالث خودروهای صفر کیلومتر موضوع دیگر نشست امروز بود که مقرر شد در چارچوب نظر سندیکای بیمه‌گران ایران از طریق 2خودروساز عمده کشور پیگیری لازم شود.
در این جلسه همچنین موضوع حذف کوپن از بیمه شخص‌ثالث مطرح شد و رئیس کل بیمه مرکزی بر اساس تصمیم قبلی بر اجرای آن از اول سال آینده تاکید کرد.
عبدالناصر همتی همچنین از ابلاغ اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه حداکثر 6 ماه فرصت دارند اساسنامه را در مجامع عمومی خود تصویب کنند.
همتی افزود: با توجه به توافق سازمان بورس‌و اوراق بهادر و بیمه مرکزی، اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه در چارچوب آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، این اساسنامه به شرکت‌های بیمه ابلاغ شد.
آییننامه حاکمیت شرکتی اوایل پاییز امسال در شورای عالی بیمه تصویب شد؛ نظام حاکمیت شرکتی مجموعه روابط بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت بوده که ضامن برقراری نظام کنترلی به منظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده‌­های احتمالی است.
این شیوه که بر نظام پاسخگویی و مسوولیت اجتماعی استوار است، مجموعه‌­ای از وظایف و مسوولیت‌ها را در بر می‌گیرد که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگویی و شفافیت شود.
یکی از موارد مربوط به حاکمیت شرکتی، لزوم تفکیک مدیرعامل از رییس هیات مدیره شرکت است؛ زیرا مدیرعامل نباید همزمان مسوولیت ریاست هیات مدیره را نیز عهده دار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار