صدور ۵.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در استان تهران

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به صدور ۵.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در استان تهران، گفت کارت های ملی قدیمی پایان اسفند ۹۶ از درجه اعتبار ساقط است.

کد مطلب: ۸۰۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۵.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در استان تهران

محمدحسین مقیمی در نشست جمعیتی استان تهران که با حضور مدیرکل ثبت احوال استان و مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در بهبود برنامه ریزی ها در استان، افزود: ثبت وقایع حیاتی در جهت آینده پژوهی و برنامه ریزی برای آینده بسیار کمک می کند و در این زمینه آمار دقیق وقایع حیاتی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی های کلان از جمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، موضوع آمارهای جمعیتی بیشتر اهمیت دارد، به عنوان مثال طی سال های گذشته به دلیل نبود آینده نگری، ظرفیت های دانشگاهی بسیاری احداث شد اما چون تعداد جوانان و دانشجویان در چند سال اخیر کاهش یافته است، امروز بسیاری از صندلی های دانشگاهی خالی از دانشجو شده اند.

استاندار تهران با اشاره به پایان مهلت اعتبار کارت های ملی قدیمی، گفت: در پایان اسفندماه کارت های قدیمی ملی از اعتبار ساقط است و همه شهروندان باید برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر در کشور کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند که حدود ۴۰ درصد جمعیت واجدین شرایط را شامل می شود.

وی افزود: در استان تهران ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی را دریافت کرده اند که نزدیک به ۵۲ درصد جمعیت مشمول را به خود اختصاص می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار