دبیر درس ریاضی دبیرستان امام حسن عسکری(ع):

ریاضی، درسی یک‌بُعدی نیست

تهران (پانا) - دبیر درس ریاضیات دبیرستان‌های منطقه ۱۵ تهران، درس ریاضی را درسی چندبُعدی با ساختاری متفاوت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ریاضی، درسی یک‌بُعدی نیست

امیر‌حسین آبیاری به مناسبت هفته معلم در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «درس ریاضیات، فقط دارای یک بُعد به تنهایی نیست. درس ریاضی بر خلاف باور عموم دانش‌آموزان فقط خط‌کش و رسم شکل و محاسبات نیست بلکه ریاضی را باید دارای چندین بُعد مختلف دانست. ریاضی فقط علم محاسبات نیست بلکه می‌توان از ریاضی، مسائل زیادی آموخت که در آینده به ما کمک کند. از درس ریاضی می‌توان هزاران نکات برای استفاده و به کار بستن آن در زندگی آموخت.»

وی ادامه داد: «کلاس درس ریاضی که بالطبع درسی سنگین است، نیاز به تمرکز بسیار زیاد دانش‌آموزان برای تسلط کامل و فراگیری ریاضی دارد. در کلاس‌های درس ریاضی برای آن که دانش‌آموزان خسته نشوند و از یادگیری غافل نشوند باید در جای خود و موقعیت مناسب با استفاده از مشارکت دانش‌آموزان و پرسش و پاسخ، فضایی پویا در کلاس ایجاد کرد تا عملکرد خوبی دریافت کرد.»

دبیر ریاضیات با بیان اینکه همه ما این جمله معروف که ریاضی، درسی فرّار است را شنیده‌ایم، گفت: «از دیدگاه من این جمله، جمله صحیحی است. برای درس ریاضیات باید همیشه آماده بود و تمرین و تکرار مکرر و همیشگی حتی به اندازه کم در طول روز داشت. آن کسی در درس ریاضیات، موفق خواهد بود که گام‌به‌گام با تدریس کلاس، پیش بیاید و تمرین داشته باشد.»

آبیاری با بیان اینکه برای موفقیت و کسب نمرات خوب در درس ریاضی باید خود را در معرض سخت‌ترین شرایط و سوالات قرار داد، خاطرنشان کرد: «با قرار گرفتن در شرایط سخت و مواجه شدن با سوالات سخت و تکرار این شرایط می‌توان بر سوالات تسلط یافت و از پس هر نوع سوال با هر نوع سطحی برآمد.»

خبرنگار : امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار