برگزار شد:

نشست مشترک آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با مسئولین نهاد امنیت تولید و تبادل فضای مجازی نهاد ریاست جمهوری

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی در نشست مشترک با مسئولین نهاد امنیت تولید و تبادل فضای مجازی نهاد ریاست جمهوری در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: علیرغم تنگناهای موجود مجموعه حتی در دورافتاده ترین مدرسه رایانه ای برای تبادل اطلاعات وجود دارد.

کد مطلب: ۸۰۲۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با مسئولین نهاد امنیت تولید و تبادل فضای مجازی نهاد ریاست جمهوری

جعفر پاشایی در نشست تشریح رویکرد و برنامه های نهاد افتا گفت: استفاده از فضای مجازی و حرکت به سمت و سوی ایمنی سازی به جهت گستردگی آموزش و پرورش ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: علیرغم تنگناهای موجود مجموعه گامهای ارزشمندی در حوزه فناوری برداشته است بطوریکه حتی در دورافتاده ترین مدرسه رایانه ای برای تبادل اطلاعات وجود دارد.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه ایمنی سازی و بحث امنیت اساس مدیریت است اظهار کرد: در مباحث امنیتی می باید تهدیدها را هموراه قدرتمند تر از امنیت فرض نموده تا بتوانیم راهکارهای درست ایمنی سازی را مستقر نماییم.

رئیس افتای نهاد ریاست جمهوری نیز در سخنانی گفت: وظیفه نهاد افتا نظارت و امنیت اطلاعات مراکز حساس در استانها و کشور است.

مقصود رشتبری یادآور شد: آموزش و پرورش جزء مراکز حساس بوده و ایجاد خلل در سیستم های اطلاعاتی این بخش موجب نارسایی های جبران ناپذیر خواهد شد.

وی افزود: رویکرد دیگر مجموعه نظارت و ایمنی سازی نرم افزارهای کاربردی در سیستمهای اداری است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی نیز در سخنانی گفت: ذخیره اطلاعات در فضای مجزا از محل مجموعه ها، بمنظور بازیابی در شرایط حساس و خاص که امکان رجوع به مبدا وجود ندارد امری ضروری و حیاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار