اجرای مسابقات رشته شنای دانش آموزی در شهرستان ایلام

ایلام (پانا) - مسابقات شنای دانش آموزی دانش آموزان دوره ی ابتدایی و متوسطه اول شهرستان ایلام به مناسبت دهه مبارک فجر و انتخابی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۰۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مسابقات رشته شنای دانش آموزی در شهرستان ایلام

مسابقات شنای دانش آموزی در مجتمع ورزشی امام علی (ع) با بیش از 80 نفر شرکت کننده در رده های سنی 10، 11 سال و 12 ،13 سال برگزار شد.

علی ناصر جمالوندی معاون پرورشی و تندرستی شهرستان در افتتاحیه این مسابقات گفت: یکی از اهداف برگزاری مسابقات دانش آموزی کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان است؛ علاوه بر آن بحث سلامت، نشاط و شادابی و تحرک آفرینی دانش آموزان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایشان ادامه داد: برگزاری هرچه مطلوب تر این مسابقات موجب می شود تا دانش آموزان علاوه بر اینکه در یک رقابت ورزشی شرکت می کنند ،خاطره ای خوب و به یاد ماندنی داشته باشند .

وی افزود: امروزه اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی است که به تاثیر ورزش بر سلامت جسم و روح خود و اجتماع آگاهی نداشته باشد و رشد فرد در صورت همراه شدن با ورزش می‌تواند متوازن تر صورت گیرد.

جمالوندی گفت: شنا یک فعالیت جسمی است که همۀ افراد در هر سنی، آن را به طور وسیع انجام می‌دهند و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اصلی ترین ویژگی این رشتۀ ورزشی این است که از سنگینی انسان می‌کاهد. درون آب مفاصل دیگر تحت فشار نیستند و عضلات فقط در مقابل مقاومت آب کار می‌کنند.

معاون پرورشی و تندرستی شهرستان اظهار داشت: هم برای تفریح و هم برای مسابقه می‌توان شنا کرد، شنا کردن نیازهای مهم جسمی را مرتفع می کند حتی امروزه برای درمان بسیاری از درد های مزمن مفصلی، پزشکان افراد را به آب درمانی و پیاده روی در آب تشویق می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار