کاظمی: ورزش دانش‌آموزی بسترهای علمی و فرهنگی برای کشور مهیا می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش معتقد است بسترهای علمی و فرهنگی کشور باید با تقویت بستر ورزش دانش‌آموزی مهیا شود.

کد مطلب: ۷۰۸۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی مروج در یکی از نقاط محروم آموزش و پرورش منطقه تبادکان با اشاره به جمعیت 152 هزار نفری دانش آموزان در این منطقه اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در منطقه تبادکان حدود 2 متر مربع برآورد شده است حال آنکه میانگین سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی 4.2 و در کشور 5.2 متر مربع است.

وی افزود: در زمینه سرانه فضای ورزشی نیز منطقه تبادکان از محرومیت بسیار برخوردار است به طوری که هم اکنون سرانه ورزشی در تبادکان دو صدم متر مربع است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و پرورش با بیان اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در خراسان رضوی با تلاش های فراوان 13 صدم متر مربع شده است، تصریح کرد: این در حالی است که میانگین سرانه ورزشی در کشور هم اکنون 17 صدم متر مربع است و هنوز با استانداردها فاصله بسیار داریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه به حوزه تربیت بدنی را یکی از اساسی ترین نیاز های دانش آموزان خواند و بیان کرد: ورزش بهترین راهبرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود و بسترهای علمی و فرهنگی کشور باید با تقویت بستر ورزش دانش آموزی مهیا شود.

قابل ذکر است سالن ورزشی دانش آموزان تبادکان در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با هزینه معادل 15 میلیارد ریال از سوی خیر مشهدی احداث می شود که مدت اجرای این طرح یک سال در نظر گرفته شده و سومین سالن ورزشی است که توسط 'احمد مروج' احداث می شود البته این نیکوکار بنا دارد هشت سالن ورزشی به احترام امام هشتم (ع) برای دانش آموزان احداث کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار