معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: به دلیل وجود آزمون‌ها مجالی برای فعالیت پرورشی دردوره ابتدایی باقی نمی‌ماند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی را مقدمه ایجاد فضا و مجال بیشتر برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: به دلیل وجود آزمون‌ها مجالی برای فعالیت پرورشی دردوره ابتدایی باقی نمی‌ماند

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تاثیرات حذف آزمون‌های مدارس خاص بر فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی اظهار کرد: تصمیم شورای عالی آموزش‌ و پرورش در حذف آزمون‌های مدارس خاص در مدارس ابتدایی تصمیمی درست و بجا بود که مراحل اجرایی شدن را طی می‌کند و بی‌شک این تصمیم تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر همه فعالیت‌های پرورشی خواهد داشت.

وی توضیح داد: بزرگ‌ترین مانعی که همیشه سر راه فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان قرار داشت نبودن زمان کافی برای این‌گونه فعالیت ها بود. موضوعی که همیشه صاحب‌نظران علوم تربیتی بر آن تاکید دارند این است که دوران کودکی و مقطع ابتدایی بیشترین تاثیرگذاری را در نحوه تربیت و شکل گیری شخصیت افراد دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود این آزمون‌ها که به نوعی همه دانش‌آموزان ما را در مقطع ابتدایی درگیر کرده و به میدان رقابت کشانده است، عمده وقت دانش‌آموزان صرف فعالیت‌های آموزشی، آن هم از نوع ناسالم آن یعنی آزمون‌های تستی، می‌شود؛ بنابراین مجالی برای فعالیت‌های پرورشی نمی‌ماند.

کاظمی افزود: امروز از حذف این آزمون‌ها خرسند هستیم و امیدواریم که دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی بتوانند بیرون از کلاس‌ها زمان بیشتری را به فعالیت‌های پرورشی اختصاص دهند و حضور در انواع برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تشکیلاتی به شکوفایی هوش و استعداد این فرزندان در رشته‌های گوناگون کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار