رشد ۱۰۰ درصدی پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در البرز

استاندار البرز از رشد ۱۰۰ درصدی پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: برای ما پروژه زیر ۷۵ درصد پیشرفت معنایی ندارد.

کد مطلب: ۷۰۸۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهارداشت: ایام الله فجردر استان البرز اظهار داشت: پروژه های حوزه راه از نظر زمان در پیشرفت فیزیکی حائز اهمیت است و انتظار می رود با سرعت بیشتری تکمیل شود.

وی در اولتیماتومی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا ظرف مدت دو هفته گزارش عملکرد ۱۱ ماهه دستگاه ها دریافت شود و در نهایت بخش هایی که در ایجاد شغل و تکمیل پروژه ها کم کاری داشته اند شناسایی شوند.

وی گفت: کارهای زیادی در استان برای ایجاد شغل در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی انجام شده که باید اعلام شود، در غیر این صورت هر غفلتی در این زمینه رتبه اشتغال استان را پایین می آورد.

استاندار البرز افزود: بر اساس هر پروژه در دستگاه شغل تعریف شده و پروژه ها در کنار خود اشتغالزایی داشته است؛ خواه پایدار و ناپایدار که باید اعلام شود.

نجفی در بخش دیگری گفت: یکی از دغدغه های فعلی وجود جمعیت حاشیه نشین در بخش های مختلف و شهرستانها است و در حال حاضر ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در مناطق حاشیه نشین سکنی دارند که باید برای بهبود وضعیت آنها تلاش کرد.

وی بیان کرد: تا کنون ۹۰ درصد راه را طی کرده ایم و پروژه زیر ۷۵ درصد معنایی ندارد در حال حاضر نیز ۱۰۰ درصد رشد در پروژه ها را داشته ایم.

استاندارالبرز ادامه داد: باید تلاش در رونق تولید بیشتر شود و توجه ویژه ای نیز به نوسازی صنایع صورت گیرد.

وی افزود: سال قبل قوانین مشخصی در این زمینه وجود نداشت و با قانونمند شدن ضوابط اقدامات جدی تر انجام شود.

نجفی همچنین ضمن تاکید بر وصول انشعاب ها بیان کرد:مطالبات بانک ها نیز باید به موقع پرداخت شود و عدم پرداخت اقساط صنایع کوچک و بزرگ نباید باب شود چرا که مانعی در رونق تولید خواهد بود و باید شاهد بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز باشیم.

در ادامه این جلسه، عملکرد ۹ ماهه دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دو بخش ملی و استانی مورد بررسی قرار گرفت.

پروژه های شرکت شهرک های صنعتی، ارتباطات و فن آوری، اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن،آب منطقه ای،شرکت توزیع نیروی برق،راه و شهرسازی و... نیز در ادامه گزارش کار پیشرفت فیزیکی داده شد و روند تعهدات در ایجاد فرصت های شغلی هم تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار