معاون حمل‌ونقل شهرداری: فعالیت اسنپ در قم غیر قانونی است

قم (پانا) - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هرگونه فعالیت حمل‌ونقل در شهر را منوط به اخذ مجوز از شهرداری عنوان کرد و گفت: فعالیت اسنپ یا همان تاکسی اینترنتی در قم به دلیل نداشتن مجوز از شهرداری خلاف قانون است.

کد مطلب: ۷۰۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
عباس ذاکریان اظهار کرد: طبق قانون هر شرکتی که فعالیت حمل و نقل و جابجایی مسافر را داشته باشد الزاما باید از شهرداری آن شهر مجوز بگیرد.
وی افزود: شهرداری قم موضوع رعایت قانون در امور شهری را با جدیت پیگیری می‌کند، از این رو اسنپ تا زمانی که مجوز نگیرد فعالیتش غیر قانونی است و شهروندان نباید از آن استفاده کنند.
ذاکریان با اشاره به شکایت شهرداری قم از اسنپ در مراجع قضایی، افزود: آمار دقیقی از خودروهای شخصی که در قالب اسنپ در قم فعالیت می کنند، موجود نیست.
وی صدور مجوز به اسنپ را مستلزم پذیرش شرایط مشخص شده در قانون ذکر کرد و افزود: شهرداری ها باید حمل نقل بار و مسافر را از طریق شرکت های بخش خصوصی یا تعاونی سامان دهی کنند و طبق آیین نامه این شرکت ها باید از شهرداری مجوز بگیرند.
معاون شهردار قم افزود: اولویت شهرداری برای دادن مجوز به اسنپ، تاکسی‌ها هستند؛ چرا که شناخته شده و فعالیت حرفه ای و شغل اصلی آنها جابجایی مسافر است و علاوه بر آن خودروی آنها وضعیت مشخصی داشته و هویت راننده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی احراز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار