گفتگو با مبارز انقلابی نهبندانی

محو استبداد، استعمار و استقرار نظام اسلامی اهداف عالی مبارزات بود

بیرجند (پانا) - مردم ولایتمدار نهبندان هم چونان قطره‌ای از دریای بیکران ملت گوش به فرمان امام (ره) مبارزات خویش را علیه رژیم ستم شاهی تداوم بخشیدند.

کد مطلب: ۷۰۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

غلام اکبری مبارز انقلابی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در سال 57 مبارزات مردم مسلمان ایران،هر روز گسترده تر شده و انسجام بیشتری می گرفت؛شعارها و پارچه نوشته ها در راهپیمائی ها هر روز نسبت به قبل اهداف مبارزاتی ملت ایران را بیشتر مشخص می کرد، محو استبداد و استعمار و استقرار نظام اسلامی از بهترین اهداف این مبارزات بود.

وی افزود: با اوج گرفتن تظاهرات و راهپیمائی ها ی ملت در سراسر کشور، مردم ولایتمدار نهبندان هم چونان قطره ای از دریای بیکران ملت گوش به فرمان امام (ره) مبارزات خویش را علیه رژیم ستم شاهی تداوم بخشیدند.

اکبری تصریح کرد: محرم سال 57 و اوج گیری نهضت اسلامی، فرصت مغتنمی بود که در نهبندان و البته تمام نقاط کشور سخنرانان در قالب اهداف نهضت حسینی به بیان مشکلات نظام طاغوت پرداخته و مبارزات را جهت دهند که در این راستا می توان از مرحوم حجت الاسلام شیخ نوری در نهبندان یاد کرد .

مبارز انقلابی نهبندانی خاطر نشان کرد: جوانان مبارز و انقلابی با محوریت این روحانی آگاه و مبارز در نهبندان راهپیمائی هائی را سازماندی و با تجمع در منزل ایشان تا پاسی از شب برنامه های روز بعد را آماده می کردند.

اکبری با معرفی چهره هائی چون محمد معتمدی،حبیب الله فراشی،مصیب هاشم پور،ذبیح الله محمودی،باقی تقوی،علی اکبر نجاری،محمد فرخ فال،محمد فراشی پور و... افزود: این بزرگواران در راهپیمائی ها نقش محوری داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مسجد عاشوراخانه یکی از پایگاه های مهم شروع مبارزات و را هپیمائی ها بود اظهار داشت: عمدتا تظاهرات از این مسجد شروع و به میدان امام خمینی(ره) سردشت ختم می گردید.

مبارز انقلابی نهبندانی عنوان کرد:برای اولین بار که تمثال مبارک حضرت امام(ره) در مسجد عاشراخانه نصب گردید و مردم با چهره حضرت امام(ره)آشنا شدند و البته به دلیل اختناق و استبداد که ار رژیم طاغوت حاکم بود عده قلیلی از مردم به محض رویت تمثال حضرت امام(ره) مسجد را ترک کردند و پس از چند روز وضعیت عادی شد و نام حضرت امام همراه نثار صلوات بر زبان ها جاری می گشت.

وی خاطر نشان کرد: تنظیم راهپیمائی ها،تهیه تراکت و مقاله،شعارنویسی روی دیوارهای مهم شهر،توزیع نوارهای سخنرانی امام و عکس معظم له،قرائت مقاله در راهپیمائی ها و تنظیم شعارها ی راهپیمائی از اهم امور شورای سازماندهی تظاهرات بود و نمونه ای از شعارها به این شرح می باشد: استقلال،آزادی- جمهوری اسلامی، سلام بر مجاهد،درود بر خمینی،ای شاه خائن آوراه گردی- در به در و بیچاره گردی، کشتی جوانان وطن ای شاه خائن،مرگ بر بختیار نوکر بی اختیار،حکومت اسلامی ایجاد باید گردد،نظام شاهنشاهی نابود باید گردد.

اکبری در ادامه تصریح کرد: مامورین پاسگاه ژاندارمری گاهی با ارعاب و تهدید می خواستند جلوی راهپیمائی مردم را بگیرند که در این امر موفق نشدند و با وجود نیروها،مرددم بدون هیچ واهمه ای در تظاهرات شرکت می کردند و حتی در یکی از شب ها که روی دیوارهای شهر شعارهای ضد حکومتی نوشته بودیم صبح روز بعد مامورین پاسگاه با هتاکی به پاک کردن شعارها می نمودند ما نیز خود شاهد ماجرا بودیم و گاهی سر به سر آنها می گذاشتیم.

وی خاطر نشان کرد: با ورود حضرت امام (ره) در 12 بهمن57 به میهن اسلامی روح تازه ای بر کالبد مبارزات دمیده شد و مردم با شور و شعور انقلابی بیشتری در صحنه حضور پیدا کردند و شب 22 بهمن 57 یکی از بیاد ماندنی ترین شب های مبارزه است چرا که مردم تهران به فرمان حضرت امام به خیابانها آمده بودند و زمانی که رادیو به دست نیروهای انقلاب افتاد و مرتبا پیام می دادند که رادیو و تلویزیون به محاصره گاردی ها درآمده لحظات سراسر بیم و اضطراب رقم می زد.

اکبری گفت: با پیروزی انقلاب مقدس اسلامی در 22 بهمن 57 نظام جمهوری اسلامی به حاکمیت 2500 ساله شاهنشاهی پایان داد و استقلال،ازادی،جمهوری اسلامی که از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بود در میهن عزیر اسلامی مان استقرار یافت و پس از سالها ملت بزرگ ایران،فاغ از دخالت ها ی قدرت های استکبار سرنوشت خویش را بدست گرفت.

خبرنگارپانا :آیدا زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار