استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

شاخص دقیق خط فقر در کشور وجود ندارد

تهران (پانا) - استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: امروز شاخص دقیق خط فقر در کشور وجود ندارد و باید عدالت مالیاتی برقرار شود.

کد مطلب: ۷۰۴۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، آلبرت بغزیان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره جریان فقرزدایی در کشور گقت: فقرزدایی، بحث مهمی در ارتقای سطوح زندگی فقراست که باید آن را بررسی و شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خط فقر را در کشور مشخص‌شده نداریم، افزود: اینکه چه کسی را «فقیر» بنامیم، خودش یک مسأله است؛ آیا کسانی که مستمری بازنشستگی می‌گیرند، فقیر هستند یا افرادی که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای دیگر قرار گرفته‌اند، فقیر هستند و این امور مشخص نیست و باید این کار انجام شود.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران اضافه کرد: عدالت مالیاتی و مالیات‌های تصاعدی که می‌تواند درآمد ایجاد کند، نقش مهم در جریان فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه دارد و این وجوه باید در راستای سلامت فقرا خرج و در کارآموزی در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای برای فقرا هزینه شود.

بغزیان با بیان اینکه چیز خاصی درباره سیاست‌هایی با عنوان فقرزدایی ندیده‌ایم، تصریح کرد: درست است که می‌گوییم باید در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنیم، ولی تا چه حد اشتغالی که ایجاد کرده، مستمر بوده و منافع این شرکت‌ها و کارخانجات به این مناطق رسیده است و این امور جای بحث و کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان ادعا کرد که در فقرزدایی موفق بودیم، تأکید کرد: شاخص خط فقر در کشور نداریم و باید برای جوانان کار و حرفه ایجاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار