نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل:

نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را زیر سئوال برد

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را زیر سئوال برد.

کد مطلب: ۷۰۴۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای بسیج عشایری اردبیل اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی در آرامش، امنیت و اقتدار مثال‌زدنی که زبانزد همگان بوده، به سر می‌برد در سایه خون 220 هزار شهیدی است که در راه نظام و انقلاب ایثارگری کرده و از جان خود گذشتند .

وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران قبل از انقلاب بیان کرد: در دوران پهلوی رضاخان با دادن خاک کشور به بیگانگان از جمله آرارات ترکیه، افغانستان و بحرین که حدود 60 درصد از مساحت ایران را شامل می‌شد، سبب از دست دادن عزت و اقتدار کشور شد که همین امر یکی از دلایل اصلی انقلاب ملت ایران بر علیه نظام پهلوی بود .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را با باج دادن به بیگانگان زیر سئوال برد، تصریح کرد: امروز دست دشمنان برای ملت ایران رو شده و مردم قدردان نظام و جمهوری اسلامی ایران هستند و به ویژه قشر عشایر و مرزبانان کشور همیشه در صحنه حضور داشته و اجازه نمی‌دهند ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد .

عاملی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهرستان پارس‌آباد گفت: یکی از پروژه‌هایی اساسی در این منطقه که نه تنها برای شهرستان بلکه برای کل استان اردبیل ثمرات و برکات زیادی به همراه خواهد داشت پروژه پایاب سد خداآفرین بوده که برای اجرای آن سه هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است .

وی با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه افزود: باید به پاس خدمات مختلفی که عشایر برای دفاع از آرمان‌های انقلاب انجام داده‌اند حقوق قانونی آنها در این پروژه حفظ شده و نیز از از نخبگان و جوانان تحصیل‌کرده برای راه‌اندازی مجموعه‌های عظیم کشاورزی در این منطقه استفاده شود .

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در مورد شهرستان شدن بخش اصلاندوز بیان کرد: در این زمینه از وزیر کشور خواسته شده تا بررسی‌ها و اقدامات لازم را برای شهرستان شدن بخش اصلاندوز را انجام دهند که با وجود شرایط موجود در این شهرستان آینده خوبی برای برای اصلاندوز و مردم این منطقه در انتظار است .

عاملی راه‌اندازی بندر خشک در اصلاندوز را یکی از راهکارهای توسعه و عمران هر چه بیشتر این منطقه دانست و گفت: راه‌اندازی این منطقه در کنار بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین می‌تواند ثمرات بسیاری خوبی برای منطقه داشته و توسعه اقتصادی آن را رقم بزند .

امام جمعه اردبیل با قدردانی از حضور پرشور مردم منطقه در یادواره شهدای بسیج عشایری استان اظهار کرد: چنین حضور عظیمی با این عظمت و شکوه در استان بی‌نظیر است که حضور بابصیرت مردم منطقه و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره اعم از سپاه، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی در این زمینه شایسته قدردانی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار