پاي «عباس قادري» به صدا و سيما باز شد

تهران (پانا) - صداي عباس قادري خواننده پيشكسوت موسيقي ايران كه لقب خواننده «كوچه بازاري» را به دوش مي‌كشد در آيتم نود درجه برنامه نود پخش شد.

کد مطلب: ۷۰۲۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پارادوكس پخش موسيقي، صداي خواننده و اجراي آن در شبكه هاي تلويزيوني صداو سيما به معضل 40 ساله اي تبديل شده است كه در زمانهاي مختلف با رويكرد مديران تغيير ميكند، روزي در يك برنامه تلويزيوني انواع و اقسام گلدانها جلوي نوازنده هاي موسيقي قرار مي‌گيرد،آنها استتار شوند تا مبادا مخاطب تلويزيوني چشمش به روي سازي بخورد و .... شود.
تلويزيون در سالهاي گذشته برنامه هاي متفاوتي را در عرصه موسيقي به روي آنتن برده است،از دستان كه بيشتر به موسيقي سنتي و نواحي ايران مي‌پرداخت كه متاسفانه پخش آن در شبكه آموزش بنا به هر دليلي به پايان رسيد تا برنامه ساعت 25 كه سعي داشته در كنار نگاه به موسيقي سنتي و ... به ژانر پاپ ،كلاسيك و ... بپردازد كه اين دومي در بدترين ساعت ممكن از شبكه تهران پخش مي‌شود.
گاهي در شبكه نسيم شاهد مسابقه خوانندگي با حضور كارشناسان موسيقي (پاپ) مي‌شويم و اين برنامه كه با نام شب كوك پخش مي‌شده تعطيل می‌شود (شما بخوانيد به پايان مي‌رسد) و به جاي آن گپ كوك با تفاوت هاي ساختاري پخش مي‌شود.
گاهي در برنامه هاي خاص اعياد شاهد اجراي زنده موسيقي خواننده‌ای هستيم كه با قدرت بسياري لب مي‌زند تا ما شاهد نوازنده هاي او نباشيم. در این میان گاهی خطوط قرمز تلويزيون با وزارت فرهنگ و ارشاد متفاوت مي‌شود و خواننده‌ای كه از ارشاد مجوز گرفته است بايد مجوز صداوسيما را نيز بگيرد تا صدايش براي مخاطبان سيما مجاز شود.
این در حالی است که امروز فضاي فرهنگي كشور و نيازهاي جوانان به سمتي رفته است،كه فضاي مجازي با سرعت بسياري هر آنچه را مخاطب احتياج داشته باشد در اختيار او قرار مي‌دهد و موسيقي ديگر تنها در نوارهاي كاست و تلويزيون شنيده نمي‌شود و همين امر لزوم تغيير نگاه مديران را به موسيقي نشان می‌دهد.
شامگاه گذشته برنامه نود و عادل فردوسي پور بار ديگر تابو پخش صدای خواننده‌‌ای را كه نزديك به 40 سال از تلويزيون پخش نشده است شكست و در پایان آيتم «نود درجه» اين برنامه صداي عباس قادري پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار