وزیر ‌امور خارجه چین جان باختن دریانوردان ایرانی را تسلیت گفت

تهران (پانا) - وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز گذشته با ارسال پیامی به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان جان باختن دریانوردان نفتکش ایرانی را به همتای ایرانی خود، خانواده آنان و مردم ایران تسلیت گفت.

کد مطلب: ۷۰۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، وانگ یی در این پیام آورده است که این حادثه چین را نیز شوکه و غمگین کرد.

او گفته است پس از بروز این حادثه، امداد رسانان چینی تا حد امکان برای نجات خدمه ایرانی تلاش کرده و همکاری نزدیک با ایران را نیز حفظ کردند.

وزیر امور خارجه چین در ادامه آورده است: چین مایل است هماهنگی خود را با ایران در اقدامات سامان دهی حفظ کند.

لوکانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در مصاحبه‌ای در پکن حادثه تاثربار کشته شدن خدمه نفتکش ایران را به ملت و مسئولان و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد این حادثه برای چین هم بسیار تاثر برانگیز بود و به رغم همه تلاش ها برای نجات جان خدمه این امکان میسر نشد.

او در مصاحبه مذکور که تارنمای یی سی چین هم به آن پرداخته است، گفت از ابتدای بروز واقعه در آبهای چین گروه های نجات و امداد وارد میدان شدند اما مسئولان و کارشناسان چین و ایران بر این مورد توافق دارند که خدمه کشتی در همان ابتدای انفجار نفتکش جانشان را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت به‌ویژه این حادثه را به خانواده‌های قربانیان نفتکش ایرانی تسلیت می‌گوییم و در‌باره این مساله همچنان با تهران در ارتباط خواهیم بود.

وی در این مصاحبه تاکید کرد انفجار نخستین نفتکش بسیار مهیب و قوی و همراه با انتشار گازهای سمی بود و نتیجه تاسف باری به دنبال داشت.

همزمان کارشناسان در چین هشدار داده‌اند اگر از نشت نفت و باقیمانده سوخت کشتی در عمق دریا جلوگیری نشود ممکن است ضایعه زیست محیطی بزرگی رخ دهد که چندین دهه حیات موجودات دریایی را تهدید کند.

گزارش رسانه های چین حاکی است پس از غرق شدن نفتکش حریق ناشی از انفجار و نشت نفت تا ساعت 10 صبح روز دوشنبه ادامه داشته است.

این گزارش ها می افزاید اکنون یک لکه نفتی بزرگ به طول 10 کیلومتر و عرض یک کیلومتر منطقه را در برگرفته است و مسئولان در حال ارزیابی راه هایی برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار