در نشست مقدماتي كارگروه صاحب نظران علوم تربيتي

وزیر آموزش‌وپرورش: برای جلوگیری از تغییرات نسلی باید فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه كاهش يابد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر کاهش فاصله آموزش‎‌وپرورش با جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در نشست مقدماتي كارگروه صاحب نظران علوم تربيتي با توجه به ايجاد فاصله بين ذينفعان این وزارتخانه اظهار کرد: آموزش و پرورش با نيازهاي ذي‌نفعان اصلي خود يعني دانش آموزان، معلمان و خانواده ها فاصله بسياري پيدا كرده است و ما در نظر داريم امكان مشاركت بيشتر فرهنگيان و دانش آموزان و خانواده ها را فراهم آوريم.
وي با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌های كه براي انجام اصلاحات و تغييرات در آموزش صورت گرفته است بیان کرد: فرايند تغيير در آموزش و پرورش بسيار پيچيده و چندوجهي است.
بطحايي با توجه به رويكرد وزارت آموزش‌وپروش در برگزاري چنين نشست‌های افزود: ما به اين نتيجه رسيديم كه براي خروج آموزش و پرورش از ناسازگاري با اقتضاي فرهنگي و اجتماعي و روندهايي جديد و شتابنده فناورانه ناگريز به دعوت از صاحب نظران عرصه تعليم و تربيت هستيم.
نشست مقدماتي كارگروه صاحب نظران علوم تربيتي با هدف برنامه‌ریزی برای كاهش فاصله ميان واقعيت‌های موجود در جامعه و آموزش و پرورش و هماهنگي و همخواني بيشتر نظام آموزشي با اقتضائات جديد و تغييرات نسلي و فرهنگي برگزار شد .
در اين نشست مقدماتي که تني چند از استادان علوم تربيتي دانشگاه هاي تهران، الزهرا، علامه طباطبايي، بهشتي، خوارزمي حضور داشتند به بيان ديدگاه‌های خود درباره چارچوب همكاري عملياتي وزارت آموزش و پرورش با دانشكده‌های علوم تربيتي و نيز تبادل نظر در خصوص برخی مسائل ملي‌ آموزش و پرورش پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار