معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در گفت‌وگو با پانا

فارس نخستین استان دارای سامانه اردویی در کشور است

شیراز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس ، از آغاز فعالیت مركز سامانه اردويي به منظور بهينه سازي اردوها،كاهش حوادت احتمالي و اطلاع رساني در طول سفر به خانواده دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد نظري در گفت‌وگو با پانا، استان فارس را تنها استان داري سامانه ي اردويي دانست و افزود: اين سامانه از چهار سال پيش به عنوان يك حركت ابتكاري در فارس شروع به كار كرده است .

وی ادامه داد: همه مشخصات و الزام‌های اردو در این سامانه ثبت میشود و سامانه بررسی‌های لازم را در خصوص استعلام سلامت رانندگان، وضعیت آب و هوایی محل اردو و سایر موارد مربوطه را انجام داده و درصورت وجود هرگونه مشکل پیغام خطا می دهد.

نظری تصریح کرد: در صورتی که سرویس اردو و تعداد دانش‌آموزان و صحت راننده و وضعیت جوی مورد تایید قرار گیرد مدرسه مجوز برگزاری اردو را دریافت می‌کند و این مجوز از طریق سامانه صادر می‌شود.

وي در ادامه خطاب به خانواده دانش‌آموزان گفت: توصيه‌ي من به خانواده‌ها اين است كه اردو را به عنوان يكي از روش‌هاي تربيت اجتماعي فرزندان مورد توجه قرار بدهند و سعي كنند از اين ظرفيت بسيار ارزشمندي كه به نوعي تمرين زندگي اجتماعي براي فرزندان است استفاده كنند .
وي ادامه داد،قطعا خانواده‌ها با توجه به اتفاقاتي كه بعضا در بعضي از اردوها براي دانش‌آموزان افتاده، نگران حضور فرزندان در اردوها هستند،اما من مي‌خواهم اين نگراني را با اين جمله از خانواده‌هاي عزيز دور كنم كه ما در سال گذشته در استان فارس یک میلیون و 78 هزار نفر روز اردو برگزار كرديم و ٣٣٠٠٠نفر هم با بيش از ٨٠٠ دستگاه اتوبوس به صورت متناوب به راهيان نور اعزام كرديم،كه خوشبختانه با تدابيري كه انديشيده شد، تمام این اردوها در سلامتی کامل برگزار شد.

نظري افزود: امسال با توجه به دستورالعمل جديد اردويي كه تمام تاكيد بر ايمني اردوهاست ،اميد مي‌رود كه سلامت اردوهاي دانش‌آموزي در سطح كشور ارتقا يابد و خانواده‌ها بدون دغدغه بتوانند از اين ظرفيت مطلوب استفاده كنند .

نظری افزود: این سامانه از پانزدهم دی ماه 96 به صورت رسمی و در سایت کشوری همگام به آدرس http://ordoo.pt.medu.ir برای انجام اردو و بازدیدهای دانش آموزی فعال می باشد و مدیران مدارس باید بر اساس قوانین و مقررات کشوری تمامی موارد لازم در زمینه اردوی دانش آموزی را در این سامانه ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار