مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

عدالت اجتماعی و ریشه کن شدن فقر نتیجه ی توجه به تعاونی هاست

شیراز ( پانا) - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به کم رنگ شدن نقش تعاون در کشور، تصریح کرد:عدالت اجتماعی با نگاه ویژه به تعاون رخ می دهد و خوشبختانه فارس در تشکیل تعاونی ها در کشور پیشرو بوده است.

کد مطلب: ۷۰۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

سهراب مختاری در نشست شورای عالی تعاون گران و اتحادیه ها، راه برون رفت از معضلات اقتصادی در شرایط فعلی را توانمند سازی و تسهیل بخش تعاون دانست و گفت: کارکرد نهایی تعاونی ها،عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر است. اگر قصد داریم شاهد عدالت اجتماعی در جامعه باشیم، باید به طور ویژه به بخش تعاون نگاه کنیم.

وی اظهار داشت: نگه ما به تعاون نباید نگاه اقتصادی باشد و اگر نگاهی اجتماعی و فرهنگی به آن داشته باشیم اثر بخشی آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

مختاری گفت: بخش تعاون می تواند به رفع معضل بیکاری وايجاد اشتغال کمک کند ،لذا ظرفیتی که در بخش تعاون در کل کشور ایجاد شده محدودیت پذیر نیست.

وی تاکید کرد: نگاه مثبت به پدیده ایجاد تعاونی ها می تواند سبب رشد و توسعه اقتصاد ملی شود .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اذعان کرد: در تعاونی ها سرمایه هایی کوچک جمع شده و سرمایه ای بزرگ پدید می آید که باعث تحولات عمیق اقتصادی و اجتماعی می شود.

مختاری خاطر نشان کرد: در حالی که نگاه اقتصاد جهان امروز به بخش تعاون و اقتصاد مشارکتی است ولی متاسفانه این بخش در کشور ما کم رنگ شده است.

او با اشاره به پیشتاز بودن استان فارس در تشکیل تعاونی ها در کشور اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس در تشکیل و توسعه بخش تعاون در کشور پیشتاز بوده و باید با کمک همدیگر این جایگاه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک توسعه تعاون نسبت به گذشته خوب و قابل قبول هست،تصریح کرد: بانک توسعه تعاون باید تعامل خود را با تعاونگران و اتحادیه ها بهتر و بیشتر کند تا شاهد شکوفایی درخانواده تعاون در استان باشیم .

در ادامه جلسه،مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان فارس با اشاره به خدمات خوب بانک توسعه تعاون در بخش ارزی، گفت: تسهیل و سرعت از ویژگی های خوب خدمات ارزی این بانک می باشد.

هادی بختیار خاطر نشان کرد: همه باید در جهت ایجاد اشتغال و حمایت از کار و تولید به وظایف خود در قبال جامعه هدف عمل کنند و بانک توسعه تعاون نیز با ارائه تسهیلات و خدمات مالی به این روند کمک می کند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون فارس تصریح کرد: بانک توسعه تعاون به دنبال ایجاد اشتغال و پیشرفت استان در زمینه اقتصادی می باشد و از طرح های اشتغالزایی در قالب تعاونی حمایت می کند .

هادی بختیار ،حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت ها و کاهش تصدی های بخش دولتی اقتصاد به بخش غیردولتی با اولویت دادن به تعاونی ها را از اهداف این بانک دانست.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک تخصصی است ، افزود: این بانک به توسعه بخش های مختلف اقتصادی به ویژه تعاونی ها کمک کرده است و این روند ادامه دارد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون فارس با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه خدمات الکترونیک گفت: در چند سال اخیر، فعالیت‌های بانک توسعه تعاون در حوزه بانکداری الکترونیک بسیار نمود داشته است و نوآوری های خوبی را از این بانک شاهد بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار