اولین دستاورد نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، معافیت پرداخت حامل های انرژی مدارس است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای آموزش و پرورش بیرانشهر گفت : اولین دستاورد نشست با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ؛ معافیت پرداخت حامل های انرژی مدارس است .

کد مطلب: ۷۰۱۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ؛ خدانظر دریکوند با اشاره به پیگیری دستگاه تعلیم و تربیت برای استفاده از تمام ظرفیت ها در رفع موانع و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش افزود : در این نشست مشکلات آموزش و پرورش احصاء شد که پس از طرح در مجلس در بودجه 97 کشور ، پیش بینی شده تا مدارس از پرداخت هزینه حامل های انرژی با رعایت الگوی مصرف معاف شوند .

وی در ادامه به کمبود تجهیزات هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش وپژوهش سراهای دانش آموزی هم اشاره کرد و افزود : در این نشست روی این موارد هم تاکید شد و چنانچه برای رفع این مشکل ردیف بودجه ای در نظر گرفته شود ،در سالهای آینده هم اعتبارات این حوزه ها پیش بینی خواهد شد و مشکلات این حوزه ها مرتفع خواهد شد .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که علیرغم اینکه آموزش و پرورش با تنگناههای مالی و اعتباری مواجه است اما حاضر نیست که هیچ دانش آموزی به خاطر محرومیت از تحصیل بازبماند و تلاش می کند تا فرهنگ مشارکت داوطلبانه و خیرخواهانه را در آموزش و پرورش نهادینه کند .

وی تاکید کرد : ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد تا انسان هدف این سند که مورد تایید مقام معظم رهبری است ، تربیت کنیم .

دریکوند تصریح کرد : اگر این شاخص ها به درستی محقق شوند ما به حیات طیبه دست پیدا خواهیم کرد . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به محدودیت های دشمنان برای کشور اشاره کرد و افزود : در حالی که دنیا بر مدار دو تفکر سوسیالیسم و کاپیتالیسم می چرخید ؛ کشور ایران به رهبری امام خمینی (ره ) تفکری را به جهان عرضه کرد که نه به شرق و نه به غرب وابسته نبود و برگرفته از معیارهای عدالت خواهانه و انسانی اسلامی بود و طبیعی است که دشمنان این الگوی جدید را بر نتابند و با محاصره اقتصادی و ترفندهای دیگر بخواهند از گسترش الگوی ایرانی اسلامی جلوگیری کنند .

دریکوند تاکید کرد : گرچه این تحریم ها شکننده است ، ولی باید با اعتماد به نفس و خودباوری امید به آینده را به جامعه تزریق کنیم و از یاس و ناامیدی دوری کنیم .

وی در پایان به انعقاد تفاهم نامه های مختلف با دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود : از هر ظرفیتی که بتواند ما را در پیشبرد اهداف کمک کند ، استقبال خواهیم کرد .

رمضانی بخشدار بیرانوند هم در سخنانی به محرومیت منطقه اشاره کرد و گفت : استعدادهای بسیار خوبی در منطقه وجود دارد و برای شکوفایی این استعدادها باید از آنها حمایت کرد .

امام جمعه بیرانشهر هم مردمی بودن را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت : خدمت به مردم بالاترین افتخار برای مسئولین است و باید بدان ارج نهاد .

بیرانوند به هوشمندسازی مدارس ، توسعه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و ترویج فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود : باید برای ارتقای جایگاه منطقه از تمام ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

رئیس آموزش و پرورش بیرانشهر هم به وجود 57 آموزشگاه ابتدایی ، 11 آموزشگاه دوره اول متوسطه ، 2 آموزشگاه متوسطه نظری ، 2 هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش ،3 مدرسه آموزش از راه دور ؛2مدرسه بزرگسالان و 14مرکز پیش دبستانی اشاره کرد و گفت : مشکلاتی از نظراعتباری و تجهیزات وجود دارد که باید برای رفع آن چاره جویی کرد.

در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش با حضور در برخی مراکز آموزشی از نزدیک در جریان روند فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار