مدیرکل راهداری استان اردبیل:

۴۲۰ راهدار در جاده‌های استان اردبیل مستقر شدند

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب طرح راهداری زمستانی ۱۲۰ گروه متشکل از ۴۲۰ راهدار در راهدارخانه‌های استان اردبیل مستقر هستند.

کد مطلب: ۶۹۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

علی رحمتی در نشست با سرپرست فرمانداری نیر اظهار داشت: در قالب طرح راهداری زمستانی 120 گروه متشکل از 420 راهدار در راهدارخانه‌های استان اردبیل مستقر هستند تا در صورت نیاز به امر خدمات‌رسانی در سطح جاده‌های استان بپردازند .

وی با اشاره به فعالیت 13 راهدارخانه در سطح جاده‌های استان بیان کرد: از این تعداد راهدارخانه 9 مورد ثابت و 4 مورد سیار بوده که راهداران با استقرار در این مراکز و با بکارگیری 260 دستگاه ماشین‌آلات راهداری آماده کمک و خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی 10 شهرستان استان هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از خریداری نمک و شن برای عملیات یخ‌زدایی و راهداری در صورت بارش برف و یخبندان در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: نمک و شن مورد نیاز به گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها ارسال شده و در این زمینه از آمادگی لازم و کافی برخورداریم .

رحمتی میزان نمک خریداری شده برای عملیات یخ‌زدایی در جاده‌های استان را 13 هزار تن دانست و تصریح کرد: در سال گذشته 150 کیلومتر باند برفروبی شده و برای انجام عملیات‌های بازگشایی و یخ‌زدایی محورها 19 هزار تن نمک و شن مورد استفاده قرار گرفته است .

وی بیان کرد: عملیات برفروبی در سطح جاده‌های به دو صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود به طوری که در راستای پیشگیری از یخ‌زدگی سطح جاده‌ها براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی گردنه‌ها و مناطق برفگیر نمک‌پاشی می‌شود و بعد از بارش‌ها نیز عملیات برفروبی و نمک‌پاشی انجام می‌شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل جزو مناطق سردسیر و دارای محورهای صعب‌العبور است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و سردسیری منطقه ضروری است رانندگانی که در فصل زمستان قصد تردد از محورهای این استان را دارند حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار