به میزبانی یزد؛

مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری آغاز شد

مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به یاد مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان، با حضور پنج استان به میزبانی یزد آغاز شد.

کد مطلب: ۶۹۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد؛ صبح امروز مراسم افتتاحیه مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد آغاز شد.

این جشنواره با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و قصه گویان پنج استان به مدت سه روز برگزار می شود.

در این جشنواره که به یاد مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار می شود، قصه گویان استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

عباسعلی دانافر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: قصه گویی مناسب ترین ابزار تربیتی و امکانی مناسب برای انتقال ارزشهای اخلاقی به کودکان و نوجوانان است.

وی عنوان کرد: قصه گویی پدیده ای تاریخی است و قدمتی به طول تاریخ دارد و کارشناسان تربیتی مهمترین اهداف قصه گویی را پرورش حس زیبایی شناسی در کودکان، پرورش عادات مثبت و تشویق حس مسئولیت پذیری اعلام کرده اند.

دانافر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن خیرمقدم به قصه گویان استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد بیان کرد: در طول برگزاری سه روز جشنواره، ۳۵ قصه گو قصه های خود را اجرا می کنند.

وی یادآور شد: در این جشنواره داورانی همچون حسن دولت آبادی، محمد سیمزاری و سیدعلی کاشفی خوانساری قصه ها را داوری خواهند کرد.

دانافر اظهار امیدواری کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بتواند میزبانی شایسته ای از این جشنواره داشته باشد.

دانافر در این مراسم پیام استاندار یزد به جشنواره قصه گویی را قرائت و از مسئولان استان برای همراهی در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

گفتنی است نخستین قصه امروز توسط نعیمه بیدمشکی از یزد با عنوان «انتظار شیرین» اجرا شد و بی‌با رهسپار از سیستان و بلوچستان و آرام امینی از کرمان نیز به ترتیب قصه‌های «قصه چیه» و «شاه و گدا» را اجرا گذاشتند.

امروز همچنین محمدجواد جعفری سیرچی از کرمان قصه «هفت برادر»، فاطمه غفاری از هرمزگان قصه «کرم شب‌تاب»، حمیده ابریشمی از خراسان جنوبی قصه «بی‌بی حور بی‌نور»، آناهیتا محفلی از هرمزگان قصه «قول بچه قورباغه» و فاطمه نارویی از کرمان قصه «هدیه خوبان» را روایت می‌کنند.

قصه‌های فاطمه جعفرزاده از کرمان با عنوان «دیوانه و چاه»، مرضیه فکری از خراسان جنوبی با عنوان «مرام کریمان»، وحیده جعفری از سیستان و بلوچستان با عنوان «رستم و اکوان دیو»، مهری خسرویان از کرمان با عنوان «زال و سیمرغ» و معصومه جلالیان از خراسن جنوبی با عنوان «دهکده غرغروها» نیز قرار است امروز و در نخستین روز از جشنواره برگزار شود.

مراسم اختتامیه نیز قرار است روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار و نفرات برگزیده معرفی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار