هاشمی: با مکر الهی، اقدام ترامپ در هفته وحدت، موجب وحدت جهان اسلام شد

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران گفت:« با مکر الهی، اقدام ترامپ در هفته وحدت، موجب وحدت جهان اسلام شد.»

کد مطلب: ۶۹۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، با اشاره به اقدام ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اظهار کرد: این اقدام شیطانی با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت بیشتر جهان اسلام علیه سلطه و اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: از بامداد نهضت اسلامی در اوایل دهه 1340 در کنار همه آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و مردم غیور ایران یعنی جهاد علیه استکبار داخلی و خارجی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین و حذف غده سرطانی منطقه یعنی اسراییل آغاز شد. نخستین اقدام روشنگرانه در ایران، علیه اشغال فلسطین توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. آیت الله هاشمی که در 29 سالگی بدلیل تبعید در سال 1342 هنگام فرار از دست عمال رژیم گذشته در تبعید خود خواسته به دلیل فشارهای علیه مبارزان و بدلیل تبعید امام خمینی و سرکوب قیام 15 خرداد 1342 کتاب القضبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال 1343 منتشر کرد .

وی ادامه داد: مرحوم دکتر مصدق از حصر در احمدآباد مستوفی با مطالعه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار پیغام کتبی ارسال می کنند که کتاب را مطالعه کردم حیف است این کتاب بلا مطالعه باقی بماند و پول می فرستند و200 جلد هم می خرند که توزیع شود. این کتاب از تاریخچه فلسطین و شکل گیری یهود را بیان کرده است. در آن مدت ساواک با چالشی جدی رو به رو شد و انتشار کتاب را ممنوع کرد و به انتشارات دارالمکتب که این کتاب را منتشر کرده بود اخطار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار