ایران ادعای کویت را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای روزنامه کویتی مبنی بر درخواست وزیر امور خارجه کشورمان از تونس برای میانجیگری بین ایران و عربستان را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۶۸۶۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا روزنامه الجریده کویت مدعی شد که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران به این روزنامه گفته است که محمد ایرانی روز جمعه گذشته به عنوان فرستاده ویژه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به تونس سفر کرده و به خمیس الجهیناوی، وزیر امور خارجه تونس پیامی تحویل داده و از وی خواسته است تا میان ایران و عربستان به منظور برگزاری گفت‌وگوهای پشت پرده برای حل اختلافات میانجیگری کند.

این منبع در ادامه ادعای خود گفته است که خمیس الجهیناوی در حاشیه نشست روز یکشنبه وزرای امور خارجه عرب در قاهره این پیام را به عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان تحویل داده است.

الجریده در ادامه نوشته است که مقامات تونسی به مقامات ایرانی اعلام کردند که پیام شما به ریاض تحویل داده شد و قرار است سعودی‌ها پس از بررسی این پیام در هفته آینده به ایران پاسخ دهند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره این ادعای رسانه کویتی گفت: «درخواستی از تونس برای میانجیگری میان ایران و عربستان نداشته و این خبر تکذیب می شود.»

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه تونس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد ایرانی فرستاده ویژه وزیر امور خارجه ایران با خمیس الجهیناوی وزیر خارجه تونس دیدار و پیام مهمی از طرف محمدجواد ظریف در رابطه با روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه به وی تحویل داد.

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد که در این دیدار خمیس الجهیناوی بر اهمیت گسترش روابط و همکاری میان ایران و تونس در تمام زمینه‌ها به خصوص بعد از سفر محمدجواد ظریف به تونس در ژوئن 2017 تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار