پیش از آغاز نشست سران ایران، روسیه و ترکیه

اسد در سوچی به دیدار پوتین رفت/ اعلام آمادگی دمشق برای مذاکره

یک روز پیش از آنکه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای تصمیم گیری در مورد سوریه در سوچی گردهم آیند، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سوچی با بشار اسد همتای سوری خود دیدار کرده است.

کد مطلب: ۶۸۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، در بیانیه کاخ کرملین آمده است که مذاکرات بین اسد و پوتین روز گذشته در سوچی انجام شده است .

پوتین همچنین اسد را به مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه و ژنرال های ارشد که اکنون به منظور برگزاری جلساتی در سوچی حضور دارند معرفی کرد.

بر اساس بیانیه کرملین، دو رئیس جمهوری توافق داشتند که عملیات نظامی در سوریه رو به پایان است. روسای جمهوری روسیه و سوریه همچنین بر ضرورت ایجاد یک فرآیند سیاسی در کشور تأکید کردند.

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین در این دیدار پیروزی‌های ارتش سوریه علیه داعش را تبریک گفت و تاکید کرد: مردم سوریه دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و به تدریج به مراحل نهایی ریشه‌کن سازی تروریسم نزدیک می‌شوند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که معتقد است گفت و گوی سیاسی در سوریه باید تحت حمایت سازمان ملل متحد باشد و ابراز امیدواری کرد که بدنه سازمان ملل در این روند حضور فعال داشته باشند.

بشار اسد نیز در این دیدار گفت که دمشق علاقمند به فرآیند سیاسی برای حل بحران است و در شرایط کنونی به این رابطه خوش بین است.

به گزارش اسکای نیوز عربی به نقل از ایسنا، وی گفت که دمشق آماده گفتگو با همه کسانی که خواهان حل سیاسی بحران سوریه هستند می‌باشد.

به گزارش پانا، دیدار اسد و پوتین در سوچی در حالی انجام شده است که روسای جمهور ایران و ترکیه نیز فردا به رئیس جمهوری روسیه در سوچی می پیوندند و قرار است نشست سه جانبه ای در این کشور با موضوع سوریه برگزار کنند.

امروز نیز روسای ستاد کل نیروهای مسلح سه کشور در سوچی پشت یک میز نشسته اند تا آخرین وضعیت مقابله با تروریسم در سوریه و راهکار مشترک برای ادامه روند پاکسازی گروهک های تروریسیتی و تکفیری و بازگشت مجدد امنیت و ثبات پایدار به سوریه را بررسی کنند.

وزرای امور خارجه سه کشور نیز روز یکشنبه در آنتالیا آخرین تحولات مربوط به سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار