نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل :

سریال صفویه تولید شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: متن سریال صفویه نوشته و آماده شده است و باید همه کمک کنند که این اثر فاخر تبدیل به سریال شود.

کد مطلب: ۶۷۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،آیت‌الله سید حسن عاملی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: تولید این سریال به خاطر نبود اعتباری ممکن نشده است و انتظار از مسئولان عالی صدا و سیما این است که نسبت به تامین مالی این سریال حمایت های لازم صورت گیرد .
وی با اشاره به این که اردبیل حق بزرگی بر گردن کشور دارد، اظهار کرد: زمانی که هرج و مرج در ایران حاکم بود شاه اسماعیل صفوی با 23 سال سن در هفت سال توانست ایران منسجم و متحد به وجود آورد و ساخت این سریال امروز در مقابل تحریفات دشمنان ضروری است و الگوی بسیار مناسبی برای جامعه است .
عاملی فرهنگ را مهمترین عامل برای پیشرفت کشور در همه زمینه ها دانست و بیان کرد: اگر اقتدار فرهنگی داشته باشیم در سایر موارد از جمله اقتصاد و سیاست نیز اقتدار خواهیم داشت .
وی اضافه کرد: آنچه در کار فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد خروجی و اثر گذاری کار است و نباید به صورت فله ای در حوزه فرهنگ کار کرد چرا که اثرگذاری و خروجی مناسبی نخواهد داشت .
امام جمعه اردبیل ادامه داد: متاسفانه بعضی برنامه ها تولیدی با صرف هزینه زیاد خروجی مطلوبی نداشته و باید با بازنگری برنامه‌های تأثیرگذار در اولویت قرار گیرد .
عاملی گفت: امروز نیازمند افسران جنگ نرم هستیم تا در برابر امپراتوری رسانه ای غرب که با تمام امکانات کشور را مورد هجوم قرار داده اند به صورت علمی و تخصصی با تولید برنامه های فاخر و ارزشمند ایستادگی کنند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل عدم نگاه تخصصی به فرهنگ و نبود نرم افزار واحد در این حوزه را از جمله مشکلات فرهنگ کشور عنوان کرد و افزود: باید متخصصان در تهران برای همه کشور نرم افزار واحد تهیه کنند .
عاملی با اشاره به وضعیت منطقه و مرزی بودن آن با جمهوری آذربایجان خواستار بهبود وضعیت آنتن دهی شبکه سبلان در شهرها و روستاهای مرزی شد .
وی با بیان اینکه امروز غرب با از بین بردن برجستگی های فرهنگی ملت ها به دنبال همسان سازی فرهنگی است تا همه ذائقه فرهنگی غربی داشته باشند، اظهار کرد: برای مقابله با این هجمه های وحشتناک رسالت رسانه ها به ویژه صدا و سیما بسیار سنگین است .
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل با تاکید بر تربیت افراد متخصص فرهنگی بیان کرد: امروزکشور به افراد فرهنگی متخصص و علمی نیاز دارد چرا که انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است .
عاملی با اشاره به وجود افراد هنرمند، کاردان، متخصص و توانمند در استان اردبیل اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان از وجود این افراد در پست های مدیریتی صدا و سیما استفاده کنند .
در این آئین از زحمات عبدالله مددی مدیرکل سابق صدا و سیمای استان اردبیل تقدیر و علی ملااحمدی به عنوان مدیرکل جدید این مرکز معرفی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار