شماره‌ي جديد ماهنامه‌ي سينمايي منتشر شد

​نويد محمدزاده، ستاره تلخي‌ها

نود‌و‌سومين شماره‌ي ماهنامه‌ي سينمايي «24» همراه با پرونده‌هايي درباره‌ي فيلم‌هاي «خفگي» و «تمارض» منتشر شد. پرونده‌هاي بخش سينماي دنيا نيز به فيلم‌هاي «بيبي راننده» و «داستان شبح» و موضوع «ميني‌ماليسم در سينما» اختصاص دارد.

کد مطلب: ۶۷۶۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا؛ در بخش روي پرده‌ي سينماي ايران، مطالبي درباره‌ي فيلم‌هاي «مالاريا»، «ملي و راه‌هاي نرفته‌اش»، «ماجان»، «زرد» و «ايتاليا ايتاليا» منتشر شده است. در اولين پرونده‌ي فيلم ماه اين شماره، محمد وحداني نقدي درباره‌ي «تمارض» نوشته و شهرام مكري با عبد آبست، كارگردان جوان اين فيلم گفت‌وگوي مفصلي كرده است. پرونده‌ي دوم فيلم ماه شماره‌ي آبان‌ماه «24» به فيلم «خفگي» اختصاص دارد. در اين پرونده يحيي نطنزي يادداشتي درباره‌ي نقاط قوت فيلم نوشته و جواد طوسي، منتقد با سابقه‌ي سينما با فريدون جيراني، فيلمنامه‌نويس و كارگردان «خفگي» گفت‌وگويي بلند كرده است. ماهايا پطروسيان هم در گفت‌وگو با «24» از سه دهه بازيگري در سينماي ايران و تجربه‌ي بازي در «خفگي» گفته است. در بخش پاياني اين پرونده، نيما حسني‌نسب يادداشتي بلند درباره تحليل مسير بازيگري، شهرت و محبوبيت نويد محمدزاده نوشته و روح‌الله حجازي، اولين تجربه‌ي بازي محمدزاده در سينما در فيلم «در ميان ابرها» را روايت كرده است.
در بخش سينماي دنياي شماره‌ي آبان‌ماه مجله‌ي «24» دو پرونده‌ براي دو فيلم تدارك ديده شده است. اولين پرونده به فيلم «بيبي راننده» اختصاص دارد كه در آن نقدهايي درباره‌ي فيلم و گفت‌وگويي با ادگار رايت منتشر شده است. دومين پرونده‌ هم درباره‌ي فيلم «داستان شبح» است. يادداشتي از علي مصلح‌حيدرزاده و گفت‌‌وگوهايي با ديويد لووري و كيسي افلك، كارگردان و بازيگر فيلم از بخش‌هاي ديگر اين پرونده هستند.
در بخش روي پرده‌ي سينماي دنيا نيز سيد جواد رسولي يادداشت‌هايي درباره‌ي سه فيلم «مادر!»، «بليدرانر 2049» و «آن» نوشته است. آخرين پرونده‌ي بخش سينماي دنيا هم به موضوع «مينيماليسم در سينما» اختصاص دارد. در ابتداي اين پرونده، مجيد اسلامي و صفي يزدانيان، دو منتقد با سابقه‌ي سينماي ايران، درباره‌ي ردپاي مينيماليسم در سينماي گذشته و امروز گفت‌وگو كرده‌اند. در ادامه‌ي اين پرونده نيز یحیی نطنزی از یاساجیرو ازو نوشته، حسین عیدی‌زاده از کلر دنی، محسن آزرم از کلی رایکارد و نوید پورمحمدرضا از آکی کوریسماکی.
در بخش سريال ماه، پرونده‌اي كوچك درباره‌ي سريال «توئين پيكس:‌ بازگشت» با يادداشتي از علي مصلح‌حيدرزاده و گفت‌وگوهايي با ديويد لينچ و كايل‌ مك لاكلن، كارگردان و بازيگر سريال منتشر شده است.
در بخش سينماي مستند هم مهرزاد دانش و اميد بلاغتي يادداشت‌هايي درباره‌ي مستند «بزم رزم» نوشته‌اند و با محدثه گلچين عارفي، تدوينگر اين مستند گفت‌وگو شده است. در اين بخش مطالبي هم‌ براي موضوع «بازيگري و فيلم مستند» منتشر شده است. يادداشتي از پيروز كلانتري به مناسبت نمايش فيلم‌هاي مستند تجربي در سينماتك موزه‌ي هنرهاي معاصر از ديگر مطالب بخش مستند است. يادداشت‌هايي درباره‌ي كتاب‌هاي تازه منتشرشده‌ي «نسيه و نقد» خسرو دهقان و «سينماي آزار» سعيد عقيقي هم از مطالب بخش كتاب هستند.
در بخش نوستالژي شماره‌ي جديد «24» هم فيلم «سامورايي» به كارگرداني ژان ‌پي‌ير ملويل بازنگري و روايت ژيل ژاكوب از مرگ فدريكو فليني منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار