فرهنگی فاتح قله البروس روسیه :

ورزش کوهنوردی ، کلاس خودیابی و خودشناسی است

فرهنگی فاتح البروس روسیه گفت: در ورزش کوهنوردی، هدف رسیدن به قله نیست، بلکه کلاس خودیابی و خودشناسی است و آنجا باید در برابر عظمت معبود بی نیاز سر بر سجده گذاشت.

کد مطلب: ۶۷۵۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان ، سید تقی عمارتی در آیین گرامیداشت هفته تربیت بدنی در دبستان شهید سجادی نوش آباد اظهار کرد: کوهنوردی، ورزشکار را عاشق می کند و پیر و جوان نمی شناسد. کوهنوردی یک ورزش همنوردی، با هم بودن و در کنار هم بودن است، کوهنوردی قومیت و سن نمی شناسد و مسابقه و رقابت در آن جایی ندارد.

وی افزود: کوهنوردی مثل هر ورزش دیگر، غرور را می شکند، به ورزشکار درس همکاری می دهد، نوع دوستی را و صلح دوستی را تقویت می کند و به ورزشکار یاد می دهد که در همه کارهایش تمرکز فکر باید داشت، وقت شناس بود و حس همکاری به انسان یاد می دهد و این درسهای مهمی است که همه ما باید بلد باشیم تا در زندگی موفق باشیم.

این فرهنگی باز نشسته تاکید کرد: کوهنوردی یک ورزش علمی است که نیازمند لوازم و آموزش است و این تجربه ای است برای ما که هر کار حرفه ای نیازمند آموزش است باید هر کاری را به طور اصولی و با آموزش از یک مربی خوب، شیوه های انجام آن یاد گرفت و درس خواندن هم باید روشهای درست درس خواندن را یاد بگیرید.

وی بااشاره به اینکه، ورزش کوهنوردی، اراده را قوی می کند و به توانستن تشویق می کند و به انسان نوعی ارزش می دهد، گفت: من افتخار می کردم که در سن 71 سالگی به البروس صعود کرده ام اما آنجا دیدم که یک پیرمرد 84 ساله صعود کرده است که یک درس بزرگی از اراده و همت آن او برای من بود.

وی افزود: من به شما سفارش می کنم که از این دوران کودکی، ورزش را شروع کنید، من در سن هفت سالگی ، در تعطیلات تابستان مجبور بودم هر روز 18 کیلومتر را پیاده طی کنم تا بتوانم در مزرعه به پدرم کمک کنم و اولین مرتبه، دهم شهریور سال 90 بود به کرکس نطنز صعود کردم.

وی تاکید کرد: با ورزش مستمر و با کمک راهنما، سلامتی خود را حفظ کنید، من تا سال 92 بخاطر بیماری چند نوع دارو مصرف می کردم اما بعد از ادامه ورزش حرفه ای، بی نیاز از دارو شده ام و تاکنون به قله های علم کوه، دماوند، بینالود، سبلان، اشترانکوه صعود کرده ام.

این پیشکسوت فرهنگی گفت: دولت باید کوهنوردان جوان را باید حمایت کند ، راه توسعه جامعه از محل های تجمع جوانان می گذرد که با هدایت و ساماندهی آنها می توان توسعه و پیشرفت کشور را به دست آورد.

عمارتی خطاب به پیشکسوتان همه مشاغل افزود: بازنشستگی فضای خالی زندگی هر فرد شاغل است که با استفاده از انواع ورزش می توانند این فضای خالی را کرده و از مشکلات جسمی و روحی حفظ کنند.

به گزارش پانا، این فرهنگی پیشکسوت در 19 مرداد سال جاری، 71 سالگی خود را در قالب یک تیم 19 نفره برفراز قله البروس جشن گرفت. کوه البروس بلندترین قله در قاره اروپا و یکی از قلل هفتگانه جهان می باشد که با ارتفاع پنج هزار و 642 متر در کوه‌های قفقاز در همسایگی گرجستان و در 65 کیلومتری جنوب غربی شهرکیسلوودسک روسیه قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار