نوبخت در پاسخ به پانا:

حضور بانوان در ورزشگاه ها منوط به فراهم شدن زیرساختهاست

سخنگوی دولت گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها منوط به فراهم شدن زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی است و امیدواریم بتوانیم این زیرساخت ها را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۶۷۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدباقرنوبخت درنشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه «ما از معدود کشورهایی هستیم که اجازه ورود خانواده ها به ورزشگاه را نمی دهیم از سویی چندوقت پیش رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود زیرساخت های مناسب برای حضور زنان در ورزشگاه وجود ندارد» همانطور که می دانید تهیه زیرساخت امری زمان بر و طولانی مدت است ولی مطالبه ورود بانوان به ورزشگاه از سوی بخش بزرگی از جامعه مطالبه فوری است.البته طی چند وقت اخیر بانوان به ورزشگاه رفته اند اما حضور آنها به صورت گزینشی بوده نه اینکه آزادانه بتوانند با تهیه بلیت وارد ورزشگاه شوند. بحث ورود بانوان به ورزشگاه یکی از مطالباتی است که جامعه در زمان انتخابات از رئیس جمهوری داشته دولت برای تحقق این مطالبه چه قدمی برداشته است، اظهار کرد: بخشی از پاسخ سوال شما در خود سوال وجود داشت که آنهم عدم وجود زیرساخت ها است که البته این زیرساخت ها، زیرساخت های فیزیکی نیست یعنی ما از نظر این مشکل نداریم که جایی باشد که عده ای بخواهند آنجا مستقر شوند و بگوییم جا نیست، بیشتر زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی این کار است.

سخنگوی دولت افزود: تردید نکنید آن مطالباتی که قبل از انتخابات مطرح شده است بعد از انتخابات نیز همراه ما است و تلاش می کنیم این زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پانا مبنی بر اینکه «شاهد استقبال عربستان از استراتژی جدید دولت آمریکا در قبال ایران بودیم آیا این در روابط ایران و عربستان که شاید قدری رو به بهبودی می رفت موثر است یا خیر؟» گفت: رابطه ما با عربستان خیلی پیچیده تر از این مسائل است و تعدد مشکلات و اختلافاتمان فراتر از موضع گیری آنها در خصوص صحبتهای آقای ترامپ است.

نوبخت گفت: به هر تقدیر به نظر می آید چه عربستان این موضوع را تایید می کرد یا نمی کرد با اشاره به این مصرع حافظ گفت"عرض خود می بری و زحمت ما می داری " به این شکل می توان در مورد عربستان صحبت کرد.

وی گفت: همانطور که هیچ یک از کشورها این موضوع را تایید نکردند حالا برخی از کشورهای قبیله ای منطقه چیزهایی را تایید کنند اما کل کشورهای جهان صحبتهای ترامپ را تایید نکردند و این زحمت خود عربستان را زیاد کرد زیرا در صفی قرار گرفت که دوتاو نصفی آدم بیشتر در آن جای نمی گیرند و به همین جهت به نظر نمی آید این موضع تاثیری در کل داشته باشد. این موضوع گیری عربستان تاثیری در کل در خصوص ارتباط ما با این کشور ندارد.

وی ادامه داد: همین موضع گیری عربستان نشان می دهد که اینها واقعا خوب تصمیم نمی گیرند و با این نوع فکر، مشی و تدبیر بقیه مسائلشان را نیز همانطور مدیریت می کنند. به همین جهت باید خود را اصلاح کنند تا شرایط لازم ایجاد شود که با جمهوری اسلامی ایران مرتبط شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار