معاون وزیر آموزش وپرورش خبر داد:

کتاب های آینده بهتر از کتاب های امروز

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سنگینی کتاب های درسی را قبول ندارم اما قول میدهم در سال های آینده کتاب هایی بهتر از امروز خواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۶۷۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، امروز صبح حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان حضرت خدیجه قم، پاسخگو سوال خبرنگار پانا بود.

محمدیان در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر امکان تغییر کتب درسی به علت سنگینی آنان گفت: اینکه کتاب های درسی دارای حجم سنگینی هستند را قبول ندارم، شاید تعداد درس ها زیاد و زمان تدریس کم است اما نمراتی که دانش آموزان در امتحانات بدست می آورند نشان دهنده هوش و استعداد بالای دانش آموزان است و گاهی اوقات گویای ساده بودن بعضی از درس ها است.

معاون وزیر آموزش پرورش در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر کتب درسی افزود: این قول را میدهم که همه ساله کتاب های درسی را با توجه به ارزشیابی های علمی که انجام میدهیم بهینه سازی کنیم؛ بطوری که وضعیت کتاب ها مطلوب تر شوند و به نیاز های اساسی دانش آموزان پاسخ مثبت بدهند، زمینه های خلاقیت و نوآوری ها را در دانش آموزان ایجاد کند و اگر کاستی و نقصانی دارد آن را رفع کنیم. به همین جهت هر ساله از معلمانمان نظر خواهی میکنیم، همچنین دانش آموزان نیز نظراتشان را برای ما ارسال می کنند که همه نظراتی که دریافت می کنیم توسط شورا های برنامه ریزی درسی دفتر تالیف مورد مطالعه قرار می گیرد و اشکالات وارد را مورد اصلاح قرار می گیرد.

در پایان پورمحمدیان این نوید را داد که در سال های آینده کتاب هایی بهتر از امروز خواهیم داشت.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار