در گفت و گو با پانا بیان شد؛

ضرورت توسعه دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بکارگیری معلمان حق التدریس گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اقدامات جدی‌تری داشته باشد.

کد مطلب: ۶۶۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد فلاحتی در گفت‌ و گو با پانا، در خصوص روش‌های تامین نیروی انسانی در آموزش و پروش، اظهار کرد: با توجه به این که تا 4 سال آینده در آموزش و پرورش قریب به 300 هزار نیرو مورد نیاز است باید برای جذب نیرو روش هایی همچون دانشگاه فرهنگیان و پذیرش از طریق آزمون استخدامی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان هر ساله قریب به 8 تا 10 هزار نیرو جذب می‌کند. بخش عمده نیروی انسانی از طریق این دانشگاه تامین شود و در برنامه ششم توسعه برای رسیدن به این رقم باید تلاش کنیم.

حق التدریسی ها حذف نمی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد بکارگیری معلمان حق التدریسی نیز بیان کرد: حق التدریسی ها از مدارس حذف نمی شوند باید بتوان با تامین نیروی انسانی، شرایط را برای تحصیل دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

فلاحتی عنوان کرد: بکارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی نیز از منظر تجربه کافی این افراد در کلاس های درس قابل قبول است اما قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را داریم که در مواردی تبصره برای فعالیت وجود داشته اما به طور کلی این امر غیرقانونی بوده است.

فعالیت معلمان با سابقه کاری بالا

وی در پاسخ به این سوال که معلمان با سابقه کاری توانایی لازم برای فعالیت دارند یا خیر؟ اظهار کرد: برای تغییر درروند بکارگیری معلمان با سابقه کاری بالا نیاز به لایحه ای از سوی دولت داریم و الزاماتی از قبیل نظام رتبه بندی معلمان مانند آموزش عالی نیز باید وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار