مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

نیازمند آموزش فراگیر برای پویاشدن آموزش وپرورش به ویژه در متوسطه هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به منظور پویا شدن آموزش و پرورش به ویژه در حوزه متوسطه، نیازمند آموزش فراگیر هستیم همچنین باید دیگر دستگاه ها به منظور جهانی شدن آموزش و پرورش وارد عمل شوند.

کد مطلب: ۶۶۱۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمد حسن قائدیها در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان اصفهان اظهارکرد: نرخ گذر، فارغ التحصیلی، میانگین نمره دروس نهایی، ورود به بازار کار و چندین شاخص دیگر در دوره متوسطه معنا پیدا می کند.
وی افزود: برنامه ریزی هایی که در طول چند سال گذشته در آموزش و پرورش کشور صورت گرفته است، منحصر به فرد بوده است که عمده تلاش ها در حوزه متوسطه بروز پیدا کرده است.
قائدیها با اشاره به اینکه وضعیت آموزش و پرورش استان اصفهان بسیار قابل قبول و دفاع است، گفت: رسانه ما زبان، معلمان، مدیران هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: متاسفانه با وجود اینکه هجمه های سخت و ناجوانمردانه ای به سمت آموزش و پرورش در بخش های مختلف وارد می شود، الحمدالله فعالیت های چشمگیری در بخش های مختلف انجام شده است.
وی تاکید کرد: یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان، کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی از بین 68 دستگاه اجرایی استان است.
قائدیها افزود: رتبه برتر استانی در جشنواره خوارزمی، کسب رتبه های برتر در مسابقات مختلف، کسب رتبه اول شورای دانش آموزی، کسب رتبه اول اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، کسب رتبه دوم مسابقات کشوری در قرآن و معارف فرهنگیان، کسب رتبه اول مسابقات تربیت بدنی دوره متوسطه، رتبه اول مجمع خیرین مدرسه ساز استان در کشور، کسب رتبه اول در بخش اسکان فرهنگیان، احیای خانه های معلم در 25 شهرستان، راه اندازی اولین کلینیک پزشکی و دندانپزشکی فرهنگیان کشور در اصفهان، فیلم رشد و ... تنها بخشی از افتخارات آموزش و پرورش در طول سه سال و نیم گذشته هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: یکی از اهداف اصلی ما ایجاد آرامش و احساس تعلق در میان فرهنگیان استان بود و خوشبختانه امروز نسبت به سختی کار معلمان، حرکت های خوبی از سوی آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.
وی اعلام کرد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش در آخرین سال دولت اصلاحات، بالای 14 درصد بود اما این سهم در پایان دولت دهم به 9 درصد رسید و در طول سه سال و نیم گذشته این آمار به 12 درصد رسیده است.
قائدیها اعلام کرد: امسال 300 عنوان کتاب جدیدالتالیف در حوزه متوسطه، کاردانش و فنی حرفه ای چاپ شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکیدکرد: از مهرماه امسال بحث حق التدریس معلمان شاغل به صورت ماهیانه پرداخت خواهد شد و معضل حق التدریس برای همیشه برطرف می شود.
وی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه احکام خوبی برای آموزش و پرورش تدوین شده است که امیدواریم همه برنامه ها به مرحله اجرا درآیند.
قائدیها گفت: هم اکنون 480 مدرسه در شهر اصفهان اوقافی است و با این حال باز در حال مدیریت مشکلات هستیم و خوشبختانه در این راستا مجمع خیرین مدرسه ساز گام های موثری برداشته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون یک سوم فضای آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی تصریح کرد: به منظور پویا شدن آموزش و پرورش به ویژه در حوزه متوسطه، نیازمند آموزش فراگیر هستیم همچنین باید دیگر دستگاه ها به منظور جهانی شدن آموزش و پرورش وارد عمل شوند.
قائدیها گفت: آنچه امروز در برنامه ریزی های درسی نیاز داریم، تفکر انتقادی، خلاقیت، روش حل مسئله، ارتباطات اثربخش و ایده آل، ایجاد بسترسازی فرهنگ توسط مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار