معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

بهره برداری از نمازخانه های تازه احداثی در سالتحصیلی جدید

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نمازخانه های تازه احداث شده توسط خیرین در سالتحصیلی ۹۷-۹۶ به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۶۶۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان در شهرستان سراب ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت های انجام یافته گفت: حوزه های کاری معاونت پرورشی عبارتند از اداره قرآن ، عترت و نماز، امور تربیتی، امور فرهنگی و هنری و مشاوره تربیتی و تحصیلی.

وی افزود: در حال حاضر 44 دارالقران در سطح استان در حال فعالیت هستند و هزار و 705 دانش آموز در قالب طرح حفظ قرآن جذب این دارالقرآن ها شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: از بین دانش آموزان جذب شده در این دارالقران ها بیش از 150 نفر بین 5 تا 30جزء را حفظ کرده اند و 87 نفر نیز به رده های کشوری راه یافته اند.

علمی در ادامه با بیان این که خواستار رابطه تنگاتنگ حوزه های علمیه با آموزش و پرورش هستیم، گفت: در حوزه نماز برترین مقام را داریم و در حوزه عترت نیز سبک زندگی امامان در مدارس بصورت کتابچه تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان این که هیچ مدرسه ای در استان وجود ندارد که نماز در آن اقامه نشود، ادامه داد: 4 هزار مدرسه نمازخانه مستقل و امام جماعت دارند و 3 هزار و 200 فرهنگی به عنوان امام جماعت در مدرسه هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: 75 نمازخانه در سطح مدارس استان احداث شده است که 61 نمازخانه افتتاح و به بهره برداری رسیدند و 14 نمازخانه همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسند.
وی کسب مقام اول در برنامه اوقات فراغت و اجرای موفق هدایت تحصیلی را یادآور شد و گفت: معاونین پرورشی باید معدن صبر و اخلاق نیکو باشند و در کارهایشان با برنامه حرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نقش مهم معاون و مربی پرورشی در تربیت دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تربیت یعنی تعامل با دیگران و در تربیت چهار ارتباط باید باشد ارتباط با خدا ،ارتباط با طبیعت،ارتباط با دیگران و ارتباط با خود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار