همزمان باهفته دولت؛

۱۱۸ پروژه در شهرستان بیرجند به بهره برداری می رسد

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: همزمان با هفته دولت در این شهرستان ۴پروژه گلنگ‌زنی و ۱۱۸ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۶۵۷۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازخراسان جنوبی ، علی ناصری در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان بیرجند با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت اظهار داشت: هفته دولت 122 پروژه با اعتبار 38 میلیارد و 971 میلیون تومان در شهرستان بیرجند کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این میزان 37 میلیارد و 295 میلیون از محل اعتبارات دولتی، ملی، استانی، منابع داخلی و دو درصد نفت و یک میلیارد و 680 میلیون از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است .

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه از این تعداد پروژه 42 پروژه آن بالایی 100 میلیون تومان است افزود: از مجموع این پروژه‌ها 4 پروژه جدید شامل پایون فرودگاه بیرجند، کتابخانه امیرآباد، طرح گردشگری القور و تعریض معبر ورودی روستای میریک با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 725 میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهد شد .

ناصری تصریح کرد: پروژه‌های افتتاحی در شهرستان بیرجند شامل 118 پروژه شهری و روستایی است که 53 پروژه در سطح شهر بیرجند و 69 پروژه در روستاهای این شهرستان با اعتبار 35 میلیارد و 246 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رید .

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها امکان تثبت 5 هزار شغل و ایجاد بیش از 69 شغل مستقیم و 430 شغل موقت و غیر مستقیم فراهم خواهد شد .

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: از این تعداد پروژه 48 طرح شامل یک پروژه کلنگ‌زنی و 74 پروژه افتتاح شامل اصلاح و توسعه معابر روستایی، احداث غسالخانه، احداث دیوار ساحلی، بهسازی مظهر قنات، فضای سبز توسط دهیاری‌های بخش مرکزی با اعتبار 17 هزار و 824 میلیون ریال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد .

ناصری گفت: همچنین 20 پروژه با اعتبار بیش از 30 هزار و 582 میلیون ریال توسط شهرداری بیرجند شامل روکش آسفالت، جدول‌گذاری، آسفالت معابر، پیاده روسازی میدان مجدیه، احداث مستقیم راه بلوار شهید صیاد شیرازی و امام رضا(ع) و نصب و تجهیز چراغ‌های چشمک زن و پارکینگ طبقاتی به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با اشاره به اهمیت خاص برخی از پروژه‌های این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آب شرکت آب و فاضلاب شهری 9 پروژه با اعتبار بیش از 40 هزار و 60 میلیون ریال شامل جابجایی، حفر و تجهیز چاه 6 رکات، ایستگاه پمپاژه فشارشکن بین راهی چاه‌های سربیشه، اصلاح و بازسازی 3 کیلومتر شبکه آب بیرجند، پروژه ارتقاء لاین اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و احداث مخزن 5 هزار متر مکعبی شمال شهر را در این هفته در دستور کار خواهد داشت .

وی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح بیان کرد: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در روستای حاجی آباد٬ افتتاح سه خانه عالم روستایی و سه پروژه آسفالت راه روستایی از جمله پروژه های قابل بهره برداری است.

ناصری اظهار کرد: همچنین ۹ پروژه شامل حفر و تجهیز چاه٬ ایستگاه پمپاژ فشار آب بین راهی چاه های سربیشه و اصلاح و لوله گذاری سه کیلومتر شبکه آب از جمله پروژه های قابل افتتاح در حوزه آب و فاضلاب است.

خبرنگارپانا: مهدی بیزادی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار