در گفت و گو با پانا؛

توضیح عضو مجمع تشخیص درباره تغییرات جدید/ حضور صدر مغتنم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سید محمد صدر از شخصیت هایی است که در طول دوران انقلاب اسلامی فعال بوده و خدمات ارزنده ای در وزرات امور خارجه داشته است. حضور او در مجمع فرصتی مغتنم است.

کد مطلب: ۶۵۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

علی آقا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ترکیب مجمع از ابتدا بر اساس جناح های سیاسی نبوده است و همه جریان های کشور در مجمع عضو بودند.

او درباره حضور صدر به عنوان چهره ای اصلاح طلب در مجمع تصریح کرد: سید محمد صدر از شخصیت هایی است که در طول دوران انقلاب اسلامی فعال بوده و خدمات ارزنده ای در وزرات امور خارجه داشته است. حضور او در مجمع فرصتی مغتنم است.

آقا محمدی با اشاره به شخصیت سید محمد صدر افزود: صدر دارای شخصیتی توانمند است که چارچوب ها را می شناسد و اصلاح اصلاحات را در داخل نظام به خوبی می فهمد. فرصت خوبی است که خود وی نقش بهتری ایفا کند و زمینه رفع انحرافاتی که در این زمینه پیدا شده است را فراهم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چابکسازی ساختار و فعالیت های مجمع که از مطالبات مقام معظم رهبری است گفت: در دوره های مختلف بخش هایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه شده است؛ بدون اینکه آن انسجام و یکبارچگی را داشته باشد. به طور مثال در دبیرخانه، حوزه ریاست و مرکز تحقیقات استراتژیک چه در زمان آقای روحانی و چه در زمان آقای رضایی کمیسیون هایی ایجاد شده است که اضافی هستند. همچنین این ها از نظر مکانی هم بسیار پراکنده هستند. بنابراین یکی از کارهایی اساسی این است در یک مکان مستقر شوند و نکته بعدی این است که ارکان مربوط به مجمع تحت یک فرماندهی واحد ادامه فعالیت می دهند .

وی ادامه داد : با چابکسازی فعالیت ها و ساختار در مجمع همه کارها مرکزیت پیدا می کند و همه فعالیت ها هم راستا و فعالیت های تکراری حذف می شود و پرنسل کارآمد و موثر با مسائل برخود می کنند و از پراکندگی در امور اجتناب می شود .

آقامحمدی درباره حذف نشدن احمدی نژاد از مجمع خاطر نشان کرد: سیاست در مجمع این نبوده است که تا کسی حرفی می زند بخواهد از مجمع حذف شود و در مورد آقای احمدی نژاد هم این چنین است. او نیز مانند بقیه افراد است و تاکنون در مجمع فعال بوده است و امیدواریم در دوره جدید مجمع فعال تر برخورد کند .

وی یادآورشد: شخصیت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی منحصر به مجمع نبوده است. زیرا ایشان نقش مهمی را در دوره های مختلف انقلاب اسلامی و سمت های مختلف ایفا کرد. بنابراین در سایر ابعاد شاید شخصیت ایشان قابل جبران نباشد. در مجمع هم همه افراد اظهار نظر می کردند و رئیس مجمع هم نظر خود را اعمال نمی کرد بلکه نظرات اعضا را جمع بندی می کرد.

آقا محمدی ادامه داد: اکنون هم شخصیتی مانند آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس مجمع انتخاب شده است. به هر حال در سابقه ایشان دو دوره ریاست قوه قضاییه را می بینیم و علاوه بر این در قسمت های مختلف مدیریتی کشور حضور داشته اند. امیدواریم بتوانیم مجمع پرنشاط و جدی را داشته باشیم. شخصیت آقای هاشمی شاهرودی جامع الاطراف است و به راحتی می تواند همه جریان ها را پوشش بدهد و اعتدالی را برای کشور ایجاد کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار