شصت و سومین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا آغاز شد.

شصت و سومین مراسم سالیانه مذهبی ارامنه با حضور زائرین داخل و خارج کشور درکلیسای تادئوس مقدس ( قره کلیسا) چالدران آغاز شد .

کد مطلب: ۶۴۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی: شصت و سومین مراسم مذهبی ارامنه که با حضور زائرین ارامنه داخل و خارج کشور و با هماهنگی خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان ترتیب یافته با نظم و انضباط خاصی در محل قره کلیسا شهرستان چالداران آغاز شده است .

برای اجرای این مراسم خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، فرمانداری و نیروی انتظامی و ادارات مختلف شهرستان چالدران برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند .

برهمین اساس اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی سازمان متبوع نسبت به آماده سازی کالبدی محل برگزاری ، اعزام کارشناسان مربوطه برای پایش مراسم ثبت شده فهرست آثار ناملموس کشور اقدام نموده است .

این اداره کل هم چنین با تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری استان به زبان های فارسی و انگلیسی نموده است .

براساس این گزارش این مراسم سه روزه ، امروز با ورود اسقف خلیفه گری کل آذربایجان بطور رسمی آغاز شده و زائرین فردا و پس فردا در نوبتهای صبح و عصر به دعا و نیایش خواهند پرداخت .

گفتنی است همه ساله مراسم مذهبی ارامنه همزمان با سالروز شهادت دوتن از حواریون حضرت عیسی علیه السلام در محل کلیسای تاریخی تادئوس مقدس ( قره کلیسا ) با حضور زائرین و علاقه مندان ارامنه داخل و خارج کشور آغاز می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار