باقرزاده بیان کرد:

اجرای طرح آموزش عملی نماز سوادآموزان در نیمه دوم امسال

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت:طرح آموزش عملی 5 هزار آموزش دهنده نماز برای سوادآموزان در نیمه دوم سال 96 را به طور جدی دنبال می کنیم.

کد مطلب: ۶۴۶۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛علی باقرزاده در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان نهضت سوادآموزی و ستاد اقامه نماز کشور که امروز ۴ مرداد برگزار شد اظهار کرد: آنچه از پژوهش های ۳ سال اخیر استخراج شده این موضوع را نشان می دهد که موضوع انتخابی برنامه امروز جزو اولویت های مهم است.
وی ادامه داد: بسیاری از سوادآموزان حضور در برنامه های سوادآموزی و دریافت مهارت خواندن به ویژه خواندن قرآن را جزو مولفه اصلی خود و جزء لاینفک سوادآموزی می دانند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه خواندن قرآن یکی از موضوعات مهم زندگی به خصوص برای سوادآموزان است گفت: موضوع خواندن قرآن برای بی سوادان که در نظام آموزشی تحصیل نکردند و فرصت دسترسی به مسجد و ائمه جماعات را نداشته اند به عنوان یک دغدغه محسوب می شود.
باقرزاده بیان کرد: وقتی این عزیزان به عتبات عالیات به خصوص حج عمره و تمتع مشرف می شوند باید در قرائت صحیح نماز و به جا آوردن ارکان آن طور که در رساله ها آمده اقدام کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خواندن قرآن و آموزش صحیح آن در کتاب درسی نیز تحت عنوان فرهنگ و معارف اسلامی آورده شده است گفت: ما در کتاب فارسی نیز در دوره تحصیل برای سواد آموزان به موضوع نماز ، احکام و اعتقادات آن پرداخته ایم.
وی از دنبال کردن طرح آموزش عملی نماز در نیمه دوم سال 96 خبر داد و اظهار کرد: در 32 شهرستان و منطقه تا پایان سال تحصیلی باید 5 هزار آموزش دهنده با نماز و خواندن صحیح آن آشنا شوند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: باید آموزش عملی نماز با تکرار کردن آن توسط مدرس به صورت تجربی و گام به گام صورت پذیرد .
باقرزاده در پایان افزود: طرح آموزش عملی نماز از مدت ها پیش آغاز شده و تفاهم نامه امروز با ستاد اقامه نماز کشور تاکیدی بر ادامه این موضوع خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار