رئیس سازمان دانش آموزی کشور بیان کرد؛

انتقال برخی از فعالیت های معاونت پرورشی به سازمان دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی کشور در جمع مدیران این سازمان گفت: امروز مرز بین فعالیتهای معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی ایجاد شد و بدون آنکه تغییر افراد رخ دهد تغییر نگرش رخ داد و فضای رقابت به فضای رفاقت تبدیل شد.

کد مطلب: ۶۴۶۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهدی فیض امروز سه شنبه 3 مرداد 96 در گردهمایی مدیران سازمان دانش آموزی کشور اظهار داشت: زمانی که من مسئولیت سازمان دانش آموزی را قبول کردم احساس کردم به جای اینکه میان روسای سازمان های دانش آموزی و مسئولین معاونت های پرورشی کشور یک ارتباط قوی و هم افزایی وجود داشته باشد بیشتر فضای رقابتی وجود دارد. در تفکیک ماموریت معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی ابهام زیادی وجود داشت. زمان زیادی صرف شد که این فضای رقابت به سمت رفاقت و تعامل و هم افزایی برود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بدون تغییر افراد مسئول ، تغییر نگرش رخ داد و مرزی بین معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی ایجاد شد و تقسیم وظایف و شفاف سازی انجام گرفت. ماموریت معاونت پرورشی ساماندهی فرایند تربیت رسمی در جهت اهداف سند تحول با ماهیت درون مدرسه ای است. سازمان دانش آموزی هم طراحی ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و اجرای فعالیت های دانش آموزی با ماهیت برون مدرسه ای را برعهده دارد که بر آموزشهای مهارتی تاکید می کند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به متمایز شدن فعالیت دو نهاد مذکور گفت: مثلا فعالیت زیارت اولی ها در معاونت پرورشی انجام می شد ولی الان سیاست این است که این فعالیت به دلیل ماهیت برون مدرسه ای خود به سازمان دانش آموزی سپرده شود. همچنین فعالیتهایی مثل همیار گردشگر قرار است به سازمان دانش آموزی منتقل شود.

فعالیت های خودگردان با جهت گیری تربیتی

فیض با اشاره به یکی از مهمترین ماموریتهای فرعی که برای سازمان دانش آموزی تعریف شده است گفت: سازمان دانش آموزی باید بتواند فعالیت خودگردان داشته باشد که البته حتما باید رنگ و بوی فرهنگی و تربیتی داشته باشد نه صرفا یک فعالیت درآمدزایی محسوب شود. مثلا سرویس مدارس، خود دارای اثر تربیتی مثبت یا منفی است لذا اگر سازمان دانش آموزی آن را ساماندهی کند جنبه تربیتی آن برجنبه درآمدزایی غلبه خواهد داشت.

وی در خصوص مشکلات موجود در زمینه تفکیک وظایف سازمان دانش آموزی گفت: مقاومتی طبیعی درون سیستم داریم که در سطح ادارات کل و در معاونت های پرورشی دیده می شود که ما آنها را به تدریج با خودمان همراه می کنیم تا نهایتا بتوانیم شاهد جهشی در کل بدنه پرورشی باشیم. ان شاا... این جهش تا سال آینده اتفاق می افتد و ما شاهد درخشش نوین سازمان دانش آموزی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار