معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با پانا:

حضرت معصومه (س) مورد تمجید چهار امام بزرگوار بودند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حضرت معصومه (س) مورد تمجید و تکریم امام صادق(ع)، امام موسی بن جعفر(ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) بودند.

کد مطلب: ۶۴۶۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین داوود چمانی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: حضرت معصومه(س) یکی از شخصیت های برجسته جهان اسلام و مکتب تشیع و پرورش یافته در خاندان وحی و حضرت فاطمه زهرا(س) بودند.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار از فرزندان برجسته امام هفتم شیعیان از لحاظ علم و آگاهی بودند که همین امر نشان دهنده به ارث بردن طهارت روح و عصمت از گناه و اشتباه از حضرت فاطمه زهرا(س) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: در زیارت نامه ها عناوین و القابی بر اساس ویژگی های این بانوی بزرگوار آورده اند که از جمله آنها می توان به طاهره، حمیده، رشیده، تقیه، سیدالنساء العالمین و محدثه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین داوود چمانی بیان کرد: در میان همه القاب سه مورد از آن ها برجسته تر و شاخص تر شده، اولین لقب معصومه است که امام رضا(ع) بر روی ایشان گذاشتند و نشان دهنده طهارت روح و عصمت از گناه و لقب دیگر کریمه است که از جانب امام صادق (ع) بر روی ایشان نهاده شد.

وی اضافه کرد: سومین لقب شفیعه است و انتخاب این لقب برای ایشان به دلیل شفاعت کنندگی گسترده این بزرگوار است به طوری که اگر ایشان شفاعت کننده انسان ها باشند همه شیعیان وارد بهشت خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: شهر قم به برکت حضور حضرت معصومه(س) خاستگاه انقلاب اسلامی و محل نشر علوم اسلامی به سراسر دنیا است به طوری که از 70 کشور دنیا در شهر قم طلبه داریم که آن ها پس از آموزش معارف دین به کشور های خود رفته و مکتب تشیع را تبلیغ و ترویج می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین چمانی گفت: در آستانه دهه کرامت که از اول تا 11 ذی القعده است قرار داریم و می توانیم با تبیین جایگاه شخصیتی و سیره حضرت معصومه(س) به جایگاه حقیقی انسان در عالم دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار