توانمندسازی فرزندان امروز؛ مقاوم سازی اقتصاد فردا- ۶

توسعه اقتصادی کشور در گروه آموزش های هدفمند به نوجوانان

یک جامعه شناس بر توسعه اقتصادی کشور از راه آموزش های هدفمند به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۴۵۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

منوچهر محمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره ضرورت ارتقای مهارت های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان اظهارداشت: فراگیری مهارت های اجتماعی در نوجوانان علاوه بر اینکه آینده فرد را تضمین می کند برای پیشرفت و توسعه کشور نیز ضرورت دارد. انتقال مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان از طریق خانواده، مدارس و جامعه منجر به شکل گیری مهارت هایی می شود که بسیاری از آسیب های اجتماعی را کنترل می کند.

این جامعه شناس ادامه داد: علاوه بر این عدم انتقال مهارت های زندگی مناسب به کودکان و نوجوانان منجر به شکل گیری و تشدید آسیب هایی از جمله بزهکاری، خشونت، فرار از مدرسه، رفتارهای پرخطر، اعتیاد و .... می شود.

وی با اشاره به نقش آموزش در فراگیری مهارت های اجتماعی گفت: آگاهی نوجوانان و کودکان از مهارت های اجتماعی و همچنین آسیب های جامعه به چند نهاد مهم از جمله خانواده، مدرسه و دانشگاه وابسته است. از این رو مطالعه و آموزش کمی و کیفی مهارت های اجتماعی در کنترل و پیشگیری آسیب های جامعه نقش پررنگی دارد و علاوه بر آن تضمین سلامت اخلاقی در جامعه خواهد بود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی علاوه بر فراهم کردن عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی، استفاده از آموزش های هدفمند است. بنابراین یکی از راهکارهای مفید، کم هزینه و زود بازده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان از طریق آموزش و پرورش، رسانه ها و پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه تقویت مهارت های اجتماعی باعث می شود نوجوانان در مقابل خطرات بیمه شوند، گفت: آموزش مهارت های زندگی در مدارس توسط مشاوران به گروه های همسالان یکی از راه های موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است چرا که آموزش در مدارس باعث می شود رفتار نوجوانان تغییر کند و منجر به تقویت روحیه مشارکت فعال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار