نویسنده سریال «از یادها رفته» در گفت و گو با پانا:

​داستان «از یادها رفته» در عرض تاریخ حرکت می کند

نویسنده سریال «از یادها رفته» درباره رویکرد این سریال به وقایع تاریخی سال های 1318 و 19 تاریخ معاصر گفت: «از یادها رفته» سبک خاصی دارد و مملو از داستان های خرد در کنار داستان اصلی است. این قصه در عرض حرکت می کند. به همین دلیل می تواند با وجود آن که درباره دو سال مشخص از تاریخ معاصر است، همچنان جذاب و پر حادثه باشد.

کد مطلب: ۶۴۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حامد افضلی نویسنده سریال «از یادها رفته» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره فحوای تازه ترین فیلمنامه خود بیان کرد: ماجرای سریال «از یادها رفته» ماجرای تاریخ است. در دهه 10 و 20 دوران شکوفایی ادبیات فارسی را شاهد بوده ایم. این سال ها به قدری در تاریخ کشورمان مهم هستند که نمی توان به راحتی سال 18 در داستان را سال 17 در نظر گرفت. عمده ترین قصه های این سریال در سال های 1318 و 1319 رخ می دهد
وی افزود: «از یادها رفته» هم درباره تاریخ است و هم به مسائل تاریخی می پردازد. این سریال ماجراها و وقایعی را که اتفاقات قبل از سال 1318 به آن دامن زده است، روایت می کند.
این نویسنده در پاسخ به این که آیا دو سال از تاریخ کشورمان بستر مناسبی برای روایت ماجراهایی بسیار در یک سریال نسبتا بلند تلویزیون است یا نه، گفت: «از یادها رفته» سبک خاصی دارد و مملو از داستان های خرد در کنار داستان اصلی است. اگرچه مهربانو شخصیت اصلی و قهرمان داستان است، اما در هر 5 یا 6 قسمت از سریال یک کاراکتر پررنگ می شود. در واقع در طول 50 قسمت، دست کم 10 قصه اصلی را می بینیم و می شنویم که به ماجرای محوری داستان مرتبط است. در واقع قصه در عرض حرکت می کند. به همین دلیل می تواند با وجود آن که درباره دو سال مشخص از تاریخ معاصر است، همچنان جذاب و پر حادثه باشد.
وی درباره لوکیشن های مورد نظر برای روایت داستانی تاریخی و معاصر توضیح داد: فیلمنامه عمدتا به تهران مربوط است. اما نیاز هست تا بخش هایی از کار در روستای کوچکی ضبط شود که احتمالا در شهرستان های اطراف خواهد بود.
افضلی درباره شکل گیری و نگارش ایده این سریال نیز عنوان کرد: من و سارا خسرو نجدی سه سال گذشته طرح این سریال را نوشته و ارائه کرده بودیم.
وی در پاسخ به این که آیا شبکه پنج، آنتن مناسبی برای پخش سریالی تاریخی و ملی است، خاطر نشان کرد: بله با توجه به تغییر این شبکه از شبکه ای مختص تهران به شبکه ای سراسری به نظرم انتخاب مناسبی صورت گرفته است. ضمن این که قرار است این شبکه سریال های زیادی را روی آنتن و در دستور تولید یا پخش دارد.
این نویسنده درباره تعداد قسمت های سریال نیز بیان کرد: متن در حال بازنویسی است و 43 قسمت آن تاکنون آماده شده است و تا یک یا دو ماه آینده نهایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار